De grond waarop jou huis - bedrijf staat, is toch officeel van niemand?

echt geen een levend mens heeft toch officieel een bewijs - claim van eigendom op een lapje grond? Land was er al voor de mens...? Dus worden wij ook hier niet gigantisch opgelicht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ItisILeClerc
12 jaar geleden
jawel, ik heb een eigendomsbewijs van mijn lapje grond
het is geheel van mij

Het beste antwoord

hoi JKL64,

wanneer je een vrij stuk land bewoont, is het van niemand en iedereen. ga jij produkten verbouwen op dat stuk grond, dan zijn die produkten van jouw, en daarmee ook het stuk grond.
zijn er te veel mensen, dan kan niet iedereen een stukje grond hebben, dan moet er om worden gevochten.

in Afrika zijn nomaden stammen, die door medische zorg beter blijven leven, van de 20 kinderen sterven er niet zo veel.
vroeger was het "verplicht" om 20 kinderen te hebben, om zo te voorzien in je oude dag. de reden: meer dan de helft van je kinderen stierf voordat ze volwassen waren.

er worden nu (te) veel kinderen geboren, waardoor het noodzakelijk is om grasland te omheinen. voorbehoedsmiddelen zijn voor deze mensen onbetaalbaar.

wanneer andere groepen langs trekken en dat gras zien, dan willen ze hun vee er op laten grazen.
de man(nen) die dit gras hebben ingezaaid vinden dat niet goed, zie hier de eerste schermutselingen om land.

dit gebeurd momenteel in bepaalde delen van Afrika.
zo is het hier ook begonnen, maar dan iets langer geleden.

als ik dus jarenlang een bepaald stuk land bewerk, dan ga ik dit op den duur als persoonlijk eigendom beschouwen.

groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Geld bestond vroeger ook niet. Land was voor een groepering! Door de moderne ontwikkelingen, zoals geld en hiërarchie, kost land nu geld en is bezit binnen een maatschappij. Stel dat er oorlog uitbreekt om een land, dan wordt grond niet verkocht, maar gewonnen.
Als je de vraag over grond stelt, kun je hetzelfde doen voor alles. Wanneer zijn dieren, planten en water iemands bezit geworden?! Vroeger was het gewoon simpel; ik heb een koe gevangen, dus die is van mij! Wil je zelf een koe, dan moet je er zelf maar 1 gaan vangen.

Hoop dat je hier wat mee kunt!