Ik heb even jullie hulp nodig

  • "Saartje"

    Hallo Allemaal

    Ik wil vragen of ik heel even van jullie tijd gebruik mag maken.

    Ik moet namelijk voor school, SPH, samen met mijn werkgroepje onderzoeken hoe het beeld is van psychiatrische patienten onder Nederlanders.

    Het zijn maar een paar vraagjes en ik hoop dat jullie eventje de tijd willen nemen om ze serieus in te vullen.

    Je mag bij iedere vraag een toelichting geven. Het hoeft niet, maar het kan ons wel een beter idee geven wat jullie beeld is.

    Alvast heel erg bedankt.

    Groetjes van ons casuswerkgroepje!!

    ————————————————-

    VRAGENLIJST

    Leeftijd:

    Geslacht:

    1) Welk woord komt er het eerst in je op als je ‘psychiatrische patient’ hoort?

    2) Heb je een positief of negatief beeld van psychiatrische patienten?

    3) Heb je ervaring met psychiatrische patienten?

    4) Kun je aan iemand zie als hij/zij een psychiatrische patient is en zo ja, waaraan?

    ————————

    Dit waren de vragen, heel erg bedankt voor de medewerking!!!!

  • chico

    1) Welk woord komt er het eerst in je op als je ‘psychiatrische patient’ hoort?

    Het woord wat het eerst bij me opkomt is mentaal gestoord.

    2) Heb je een positief of negatief beeld van psychiatrische patienten?

    Wat je hiermee precies bedoeld is me niet helemaal duidelijk.

    Ik denk dat het voor de meeste geldt dat men een negatief beeld heeft van

    psychiatrische patienten. Wat zou er namelijk positief aan kunnen zijn. Als je bedoeld, of ik tegen psychiatrische patienten aankijk als mensen die maar wat suggereren, dan is het antwoord ..NEE! psychiatrische patienten zijn mensen met een ziekte die hulp nodig hebben om weer een prettig leven te kunnen leiden.0

    3) Heb je ervaring met psychiatrische patienten?

    Ja. Ik heb gewerkt in een gezin, waarvan de moeder in een psychiatrische inrichting zat en ik heb gewerkt met een moeder van 19, dat bij het Riag onder behandeling was en daar later ook zelfmoord pleegde.

    4) Kun je aan iemand zie als hij/zij een psychiatrische patient is en zo ja, waaraan?

    Nee, je kunt het niet zien. Moeilijk dus voor de patient zelf, maar ook voor de omgeving. Vaak kun je het ook niet opmaken uit gesprekken. Ze weten het goed te verbergen.

  • Alex

    Leeftijd 33

    Man

    1. Mensen die het in het verleden of heden gebeurtenisen hebben meegemaakt die ze moeilijk kunnen oplossen met hunzelf en daar hulp bij nodig hebben.

    2. Positief, een ieder heeft recht op hulp als hij/zij er niet zelf uitkomt en als je iemand dan negatief zou gaan benaderen kan het alleen maar erger worden.

    Als je ze daarintegen positief benadert kan je ze meehelpen aan de verwerking.

    3. Ja, ik heb er ervaring mee

    4. Nee, niet direct, als je met iemand zou gaan praten en daarmee bedoel ik diep, dan heb je kans dat je het ziet maar daar moet je je wel voor openstellen.

    Als je nog meer vragen hebt mail me.

    Groetjes Alex

  • joan

    Goede morgen.

    Is dit serieus bedoeld?

    Zo ja vraag 1=geestelijke overbelasting. 2=positief 3=ja 4=ja gezichtsuitdrukking,gedrag

  • Elly

    Ik vertrouw dit niet helemaal. Waarom staat de naam Saartje tussen aanhalingstekens. Verder heeft deze vraag niets te maken met alternatieve geneeskunde. Elly

  • Elly

    Ik vertrouw dit niet helemaal. Waarom staat de naam Saartje tussen aanhalingstekens. En wat heeft deze vraag te maken met alternatieve geneeswijze?

  • "Saartje"

    Hallo!!

    Ja, dit is zeker serieus bedoeld. Ik ben echt een eerste jaars sph student uit Eindhoven en we moeten voor een casus de mening over psychiatrische patienten onderzoeken in nederland.

    Bij mij kwam toen het idee om het op de prikborden te doen (Ik heb dit bericht in totaal op ongeveer 30 willekeurige prikborden geplaatst).

    Mijn naam staat tussen aanhalingstekens omdat het mijn prikborden naam is. Ik gebruik niet mijn echte naam bij dit soort openbare dingen, net als bij chatten.

    Ik begrijp dat u het niet helemaal vertrouwt, maar ik kan u verzekeren dat we serieus met de antwoorden omgaan. Als u toch graag mee wil werken maar liever niet de antwoorden op het prikbord zet mag u me ook mailen.

    Aan iedereen die wel al heeft geantwoord. Heel erg bedankt en we kunnen er zeker wat mee!!

    Groetjes van Saar

    (dat is mijn echte naam ;-) )

  • B.S.

    Ik denk dat je hier niet veel hulp zal krijgen saartje. Het prikbord wordt niet zo vaak bezocht en reacties krijg je hier al bijna helemaal niet.

  • joan

    Hallo lieve BS

    Het prik word vaak bezocht door dezelfde mensen die hun fustratie ergens over kwijt willen,want het is nu akelig stil.Wat ik nog steeds jammer vind is dat er mensen met hun posieve ervaringen op het alternatieve gebied nog niet hebben gereageerd.

  • WillemII fan

    Ik denk…omdat ze er geen zin hebben….om afgezeken te worden door mensen die denken de wijsheid in pacht te hebben.