> Hoi Barf
> Ik leid een gelukkig positief leven,ook ik heb veel om dankbaar
> voor te zijn. Da's positief nieuws.
Natuurlijk weet ik ook wel dat er oplichters rond
> lopen,en mensen zich kunnen verlagen wanneer het om geld
> gaat.Kijk maar naar de tv nu met het mkz daar draaid het toch
> ook om geld.
Dus? Dat betekent dat het voor jou geen enkel probleem is dat mensen geld uit hun zak wordt getroggeld door lieden die zichzelf heel interessant vinden, maar eigenlijk gebakken lucht duur verkopen? En dat onder het mom dat alles nu immers om geld draait?
Hmm, interessant. Dan heb ik inderdaad een heel andere mening.
> En de thread van Ruth heb ik ook gelezen,maar waar
> is het nu echt over begonnen,dat begint een beetje op de
> achtergrond te raken doordat iedereen met zijn eigen verhaal
> aankomt.Ook ik doe daar aan mee,er komen altijd emoties los wat
> dan geintergreerd word in de discussies.
Ik heb me voor zover ik weet niet laten meeslepen door emoties. Bovendien ben ik niet zo bang voor een discussie. Ik zie het meer als kans om te leren van de insteken van de ander. Blijft staan dat een discussie nou eenmaal niet gevoerd wordt door gelijkgestemden, dus dan is het logisch dat dit af en toe wat vuurwerk oplevert.
> Want er wordt al zolang
> en zoveel gesproken over het alternatieve.Mevr Borst steld
> steeds uit om een goede regelgeving te maken.En natuurlijk is
> het moeilijk voor mensen om te weten wie eerlijk bezig
> zijn.Maar zoals jezelf al mailde een mens heeft ook zijn eigen
> verantwoordelijkheid.
Je schetst het probleem in een notedopje. Mw Borst wil graag een goede regelgeving, maar het is heel moeilijk om die te maken zonder in te grijpen in individuele keuzes, geloof zo je wilt.
Als iemand wil geloven in een fles zilverwater of in jomanda, is dat een persoonlijke keuze, dus ook de eigen verantwoording. Dat aanpakken is ook mijns inziens je op een hellend vlak begeven.
Wat wel aangepakt kan worden zijn kwakzalvers die aantoonbaar de fout in gaan door een onzinbehandeling te geven en het in hun gestelde vertrouwen te schaden. Het onderzoek naar die regelgeving spitst zich erop toe of er wettelijke mogelijkheden zijn de van bovenstaande feiten verdachte te kunnen dwingen te stoppen met zijn praktijken. Dit kan nog een hekel punt worden, en zover is het dus ook nog niet.
En je hebt gelijk. Er is al heel wat gezegd en geschreven over het alternatieve. Vooral onderzoeken die aantonen dat het tot nu toe inderdaad allemaal berust op gebakken lucht. En toch blijven die claims telkens weer de kop omhoog steken, en trappen onwetende mensen onbedoeld in een hoop blabla. Informatie geven is dus nog hard nodig.
> Zelf kom ik in mijn werk op de daan mensen tegen met slechte
> ervaringen en goede ervaringen in het regulieren en
> alternatieve.Weet je eigenlijk heeft iedereen een beetje gelijk.
De eerste alternatieveling die gelijk heeft kan aanspraak maken op de miljoen dollars van Randi. Nog steeds niet opgehaald. Hoe zit dat dan?
Slechte ervaringen in de reguliere gezondheidszorg (artsen, apothekers, psychiaters, verplegend personeel) kunnen bestraft worden door een uitspraak van het medisch tuchtcollege.
Dat kan niet in de alternatieve sector waar een iatrosoof als behandeling voor kanker “gras eten en pianospelen” geeft. Natuurlijk wordt de iatrosoof bestraft door een rechter, maar hij kan daarna weer vrolijk zijn praktijkje openen voor nieuwe klanten.
Dus ga me nou niet vertellen dat slechte ervaringen in het reguliere circuit gelijk staan aan dat van het alternatieve circuit.
> Maar om nu weer een nieuwe groep op te richten terwijl er al
> een goede groep bestaat die met argusogen de boel in de gaten
> houden skepsis.
Ik ben niet degene die een nieuwe groep wil oprichten, dus het antwoord hierop hoef je van mij niet te verwachten. Overigens verwees ik door naar de Vereniging tegen de Kwakzalverij (VtdK) en niet naar skepsis, waar ik overigens ook een hoge pet van op heb.
> Er lopen ook wat reacties door elkaar niet naar de juiste
> personen ook dat kan gebeuren.
> Eigenlijk wil ik het hierbij laten.
Het niet goed reageren kan simpel verholpen worden door in het bericht te staan waarop je wilt reageren.
Ik respecteer dat je het hierbij wil laten, maar voel je vrij daar op terug te komen indien je dit wenst.
> PS wat zou het fijn zijn wanneer er mensen hun positieve
> ervaringen zouden vermelden op alternatief gebied.