• Ruth Zechlin

Het stuk gaat er nu juist over dat er gereageerd wordt zonder dat het inhoudelijk over het gewraakte artikel gaat!!! Is het verd…… nu nu zo moeilijk om eens een keer iets objectief iets te lezen zonder meteen die grote bek open te trekken!!!

Dit lijkt af en toe wel een bulletinboard voor een geestelijk achtergebleven gebied!

Als jullie zonodig de helpende hand willen bieden aan mensen met problemen zou ik maar eens eerst met je zelf beginnen!

(…en een cursus nederlands kan voor sommigen ook geen kwaad!)

ruth

• Barf

Ik begrijp jouw reactie niet helemaal. Je reageert inhoudelijk op mijn bijdrage, maar richt je post aan (zwijgende) Hans.

Het snoezelen met een geestelijk gehandicapte vind ik niet alternatief. Ik vind dat broodnodige stimulering van prikkels en zeer onderbouwd.

Een mediterende PSychotherapeute is al minder geloofwaardig. Zijn het geen ontspanningsoefeningen die worden gedaan? Ik zal daarover contact opnemen met Daniel de Hoed en je hierover verslag doen.

Een aroma-massage in bejaardentehuizen? Door wie gegeven? Het lijkt me niet door het verplegend personeel.

En welk bejaardentehuis?

• Barf

Een goed middel (anti-biotica bijvoorbeeld) kan kritiek doorstaan. Dus waarom ben je bang voor een discussie?

• Joan

Goede morgen Barf

Jammer dat de sommige spel fouten belangrijk zijn voor je,dat even terzijden.

Wat ik je zou kunnen aanraden is contact op te nemen met medic multi media.tel 0356250150,en de video aanvragen van hoogleraar rob westdorp.Deze video is opgenomen grotendeels in danielle den hoed,samen met ria bremer een aantal jaren geleden.Maar meditatie is ook ontspannen maar wel alternatief.Toen 8 of 9 jaar geleden werdt gesproken over snoezelen werden er ook personen voor gek verklaard.Misschien omdat het de natuur v d mens is om bijna altijd negatief te reageren op nieuwe ontwikkelingen.Maar ook wel goed denk ik je hoeft niet altijd alles voor zoetekoek te nemen.Aan de andere kant is het ook een gegeven dat het negatieve altijd overheerst ipv het positieve in een mensen leven.Mijn stelling daarentegen blijft weg met de oplichters.

Een vriendelijke groet.

• Barf

Ik val niet zozeer over spelfouten, maar als je mee wil praten over vakkundigheid van bepaalde beroepsgroepen is het niet meer dan logisch dat je ook weet hoe je dat schrijft. Ik vraag me overigens af of het “maar” een spelfout was, maar dat terzijde.

Het snoezelen en ontspannen lijken mij normaal geaccepteerde onderdelen van een behandeling. Jij vindt het alternatief, ik niet. De discussie hierover is niet zo van belang, dus ook onze uitleg over deze woorden niet. We kunnen het erover eens zijn dat het geaccepteerd is.

Zoals ik al eerder schreef zal ik zelf contact opnemen met Daniel de Hoed over de door jou gestelde meditatie. T.z.t. kom ik daar dus op terug.

Citaat:

Aan de andere kant is het ook een gegeven dat het negatieve altijd overheerst ipv het positieve in een mensen leven.Mijn stelling daarentegen blijft weg met de oplichters.

Je stelt dat het een gegeven is dat het negatieve altijd overheerst in een mensenleven. Ik ga ervan uit dat je voor jezelf spreekt, en dat vind ik oprecht rot voor je.

Mijn (mensen)leven is niet zo negatief, ik vind eigenlijk dat ik genoeg heb om dankbaar voor te zijn, dus ik voor mezelf ervaar mijn leven wel als positief.

Voor wat betreft het “negatieve” in het alternatieve: lees de post van Ruth maar eens die zij richtte aan Charita in deze thread.

Alweer spreek ik voor mezelf als ik zeg dat zij op mij gemotiveerd overkomt om mensen uit handen te redden van kwakzalvers. Haar argumenten zijn zeer steekhoudend en zij gooit niemand op de grote hoop.

Ik ervaar dat als zeer positief.

Ben je misschien van mening dat iemand niet zo laag kan zijn uit de aandachtsbehoefte van een mens geld te slaan?

Dat pleit voor je karakter, maar niet voor je inzicht.

Je stelt uit handen te moeten blijven van oplichters, maar hoe kan een gemiddeld persoon zonder artsenstudie het verschil weten tussen een oplichter en iemand die ter goeder trouw is?

En als je dat al kan, hoe weet je dan het verschil tussen een deskundige en een brouwer met een groter ego dan zijn kennis?

Hoe weet je dat wat je aangeboden krijgt niet schadelijk voor je is?

Ik ben van mening dat je zelf verantwoordelijk bent voor hoe je met je lichaam omgaat. Je hebt dus informatie nodig om in staat te zijn te kiezen voor een behandeling of niet.

Het geven van die informatie kan je toch moeilijk als schadelijk of negatief ervaren.

• Joan

Hoi Barf

Ik leid een gelukkig positief leven,ook ik heb veel om dankbaar voor te zijn.Natuurlijk weet ik ook wel dat er oplichters rond lopen,en mensen zich kunnen verlagen wanneer het om geld gaat.Kijk maar naar de tv nu met het mkz daar draaid het toch ook om geld.En de thread van Ruth heb ik ook gelezen,maar waar is het nu echt over begonnen,dat begint een beetje op de achtergrond te raken doordat iedereen met zijn eigen verhaal aankomt.Ook ik doe daar aan mee,er komen altijd emoties los wat dan geintergreerd word in de discussies.Want er wordt al zolang en zoveel gesproken over het alternatieve.Mevr Borst steld steeds uit om een goede regelgeving te maken.En natuurlijk is het moeilijk voor mensen om te weten wie eerlijk bezig zijn.Maar zoals jezelf al mailde een mens heeft ook zijn eigen verantwoordelijkheid.

Zelf kom ik in mijn werk op de daan mensen tegen met slechte ervaringen en goede ervaringen in het regulieren en alternatieve.Weet je eigenlijk heeft iedereen een beetje gelijk.

Maar om nu weer een nieuwe groep op te richten terwijl er al een goede groep bestaat die met argusogen de boel in de gaten houden skepsis.

Er lopen ook wat reacties door elkaar niet naar de juiste personen ook dat kan gebeuren.

Eigenlijk wil ik het hierbij laten.

PS wat zou het fijn zijn wanneer er mensen hun positieve ervaringen zouden vermelden op alternatief gebied.

• Barf

> Hoi Barf

> Ik leid een gelukkig positief leven,ook ik heb veel om dankbaar

> voor te zijn. Da's positief nieuws.

Natuurlijk weet ik ook wel dat er oplichters rond

> lopen,en mensen zich kunnen verlagen wanneer het om geld

> gaat.Kijk maar naar de tv nu met het mkz daar draaid het toch

> ook om geld.

Dus? Dat betekent dat het voor jou geen enkel probleem is dat mensen geld uit hun zak wordt getroggeld door lieden die zichzelf heel interessant vinden, maar eigenlijk gebakken lucht duur verkopen? En dat onder het mom dat alles nu immers om geld draait?

Hmm, interessant. Dan heb ik inderdaad een heel andere mening.

> En de thread van Ruth heb ik ook gelezen,maar waar

> is het nu echt over begonnen,dat begint een beetje op de

> achtergrond te raken doordat iedereen met zijn eigen verhaal

> aankomt.Ook ik doe daar aan mee,er komen altijd emoties los wat

> dan geintergreerd word in de discussies.

Ik heb me voor zover ik weet niet laten meeslepen door emoties. Bovendien ben ik niet zo bang voor een discussie. Ik zie het meer als kans om te leren van de insteken van de ander. Blijft staan dat een discussie nou eenmaal niet gevoerd wordt door gelijkgestemden, dus dan is het logisch dat dit af en toe wat vuurwerk oplevert.

> Want er wordt al zolang

> en zoveel gesproken over het alternatieve.Mevr Borst steld

> steeds uit om een goede regelgeving te maken.En natuurlijk is

> het moeilijk voor mensen om te weten wie eerlijk bezig

> zijn.Maar zoals jezelf al mailde een mens heeft ook zijn eigen

> verantwoordelijkheid.

Je schetst het probleem in een notedopje. Mw Borst wil graag een goede regelgeving, maar het is heel moeilijk om die te maken zonder in te grijpen in individuele keuzes, geloof zo je wilt.

Als iemand wil geloven in een fles zilverwater of in jomanda, is dat een persoonlijke keuze, dus ook de eigen verantwoording. Dat aanpakken is ook mijns inziens je op een hellend vlak begeven.

Wat wel aangepakt kan worden zijn kwakzalvers die aantoonbaar de fout in gaan door een onzinbehandeling te geven en het in hun gestelde vertrouwen te schaden. Het onderzoek naar die regelgeving spitst zich erop toe of er wettelijke mogelijkheden zijn de van bovenstaande feiten verdachte te kunnen dwingen te stoppen met zijn praktijken. Dit kan nog een hekel punt worden, en zover is het dus ook nog niet.

En je hebt gelijk. Er is al heel wat gezegd en geschreven over het alternatieve. Vooral onderzoeken die aantonen dat het tot nu toe inderdaad allemaal berust op gebakken lucht. En toch blijven die claims telkens weer de kop omhoog steken, en trappen onwetende mensen onbedoeld in een hoop blabla. Informatie geven is dus nog hard nodig.

> Zelf kom ik in mijn werk op de daan mensen tegen met slechte

> ervaringen en goede ervaringen in het regulieren en

> alternatieve.Weet je eigenlijk heeft iedereen een beetje gelijk.

De eerste alternatieveling die gelijk heeft kan aanspraak maken op de miljoen dollars van Randi. Nog steeds niet opgehaald. Hoe zit dat dan?

Slechte ervaringen in de reguliere gezondheidszorg (artsen, apothekers, psychiaters, verplegend personeel) kunnen bestraft worden door een uitspraak van het medisch tuchtcollege.

Dat kan niet in de alternatieve sector waar een iatrosoof als behandeling voor kanker “gras eten en pianospelen” geeft. Natuurlijk wordt de iatrosoof bestraft door een rechter, maar hij kan daarna weer vrolijk zijn praktijkje openen voor nieuwe klanten.

Dus ga me nou niet vertellen dat slechte ervaringen in het reguliere circuit gelijk staan aan dat van het alternatieve circuit.

> Maar om nu weer een nieuwe groep op te richten terwijl er al

> een goede groep bestaat die met argusogen de boel in de gaten

> houden skepsis.

Ik ben niet degene die een nieuwe groep wil oprichten, dus het antwoord hierop hoef je van mij niet te verwachten. Overigens verwees ik door naar de Vereniging tegen de Kwakzalverij (VtdK) en niet naar skepsis, waar ik overigens ook een hoge pet van op heb.

> Er lopen ook wat reacties door elkaar niet naar de juiste

> personen ook dat kan gebeuren.

> Eigenlijk wil ik het hierbij laten.

Het niet goed reageren kan simpel verholpen worden door in het bericht te staan waarop je wilt reageren.

Ik respecteer dat je het hierbij wil laten, maar voel je vrij daar op terug te komen indien je dit wenst.

> PS wat zou het fijn zijn wanneer er mensen hun positieve

> ervaringen zouden vermelden op alternatief gebied.

• barnie

Nou nou wat is dat ,mensen met een te groot ego of iets goed te maken in de maatschappij.In het verleden niet zo aardig geweest?Wat een iq zeg,schei toch uit er bestaan al antie verenigingen sluit je daar bijaan,of gaat het daar niet om.De groep mensen waar jullie voorop denken te komen,worden op deze manier als onbenullen beschouwd,weinig respect vinden jullie ook niet.Laat een ieder in zijn waarde.

Zo dit was eenmalig op het geleende adres.

Barnie

• Barf

Joan in een ander jasje?

• Ruth Zechlin

Ik had een klein broertje die de gewoonte had om, als hij het ergens niet mee eens was, met de deur in z'n hand te gaan schelden, vervolgens die deur dichtgooide en maakte dat hij wegkwam. Niemand nam hem dat kwalijk omdat iedereen begreep dat hij ook nog maar kon denken als een kind van acht jaar oud.

Ik las het het wel doorwrochte stuk literatuur van Barnie en plots kwam deze jeugdherinnering naar boven. Zo zie je toch hoe wonderlijk de menselijke geest werkt; zaken die ogenschijnlijk niets met elkaar te maken hebben roepen toch allerlei associaties op. (…of in dit geval misschien wel asociatie)

Ruth