Lieve Mir
Jou klachten klinken mij heel bekend in de oren. Ik heb zelf al 12 jaar ME, en bij mij is het ook begonnen na de ziekte van Pfeiffer. Helaas is er bij mij nog nooit wat geweest waar je uit kon opmaken waardoor ik zo moe werd. Niet in de reguliere geneeskunde, en niet in de alternatieve geneeskunde. Ik ben nu op dit moment bezig met weer een nieuwe therapie, APS-therapie, en het schijnt dat veel ME-patienten daar baat bij hebben. Ikzelf merk nog geen verbetering.
Als je huisarts jou niet serieus wil nemen, zou ik op zoek gaan naar een andere. ME is gewoon een invaliderende ziekte, en ik zou, als ik jou was, eerst uitsluitsel willen hebben van alles dat mogelijk is. Er is namelijk een heel scala aan ziekten wat op ME lijkt, maar waar wel wat voor te vinden is. Denk bijvoorbeeld maar aan de ziekte van lyme, hypoglykemie, candida, HPU enz enz. Laat je onderzoeken bij een ME-poli, of vraag je arts om een verwijzing naar Nijmegen, het Radboudziekenhuis.
Ik zelf ben door een internist ook op een gegeven moment aan de AD gezet, maar ja.. dit hielp natuurlijk niks, omdat de ziekte niet van een depressie uitgaat. Natuurlijk wordt je minder vrolijk als je om je heen kijkt en mensen van je eigen leeftijd ziet uitgaan, stappen en energie voor 10 hebben, terwijl jij al moeite hebt met simpel een douche nemen. Na ja.. om een lang verhaal wat korter te maken, je mag mailen als je info wil hebben, of als je vragen hebt.
Misschien een interessante link, met interessante links (haha) : me.startpagina.nl
Succes, en sterkte!
Groetjes,
Mirjanne