ervaring met reiki

• harry

ik hoor wisselende verhalen over het effect van reikibehandelingen. ik zou daarover meer willen van ‘ervaringsdeskundigen’.

• luc ketelslagers

Hallo,

Bij iedereen “werkt” Reiki anders, maar het betreft altijd het aspect waarbij de ontvanger het meest bij gebaat is. Zo wordt in het dagelijks leven verbruikte energie weer aangevuld. Dat herstelt de balans bij wie zich uitput of leeg voelt en corrigeert eventuele schadelijke lichaamlijke,emotionele of geestelijke gevolgen daarvan. Wie onder stress staat, kan daarop reageren met lichaamlijke symptomen, zoals hoofd- en buikpijn,veelvuldige verkoudheid, nieraandoeningen en spijsverterings-stoornissen. Dit soort symptonen kunnen de uitdrukking zijn van excessieve negatieve stress, gepaard gaand met de balansstoring in de energiehuishouding. Voor het wegnemen van de symptomen dient de energiebalans hersteld te worden. Denk bijvoorbeeld aan een verminderde weerstand of een zwak orgaan dat niet naar behoren functioneert en extra energie toegevoerd moet krijgen. Reiki kan de energieen in het lichaam in evenwicht brengen en helpt los te laten en te ontspannen, zodat de stress afneemt. Tegelijkertijd word een positieve reactie op stressvolle situaties bevorderd. Reiki versterkt en harmoniseert het immuunsysteem. Aan een stuk door verbruiken we levenkracht-energie zonder haar aan te vullen. Reiki helpt ons onze energievoorraad op pijl te brengen en draagt er langs die weg aan bij dat wij ons beter gaan voelen. Wanneer je een Reiki sessie ondergaat kan dat diep doorwerken in je emotionele leven. Vaak worden er emotionele “blokkades” uit de weg geruimd en je komt nauwer in contact met emoties die je tot dan toe wellicht onderdrukt hebt - bijvoorbeeld gevoelens van verdriet of woede. Het is belangrijk om deze “negatieve” gevoelens te aanvaarden. Besef dat ze energieen zijn die in scheppende krachten transformeren zodra je ze in jezelf integreert en er aandacht aan schenkt. Reiki helpt je bewuster te zijn van innerlijke processen, zowel emotioneel als geestelijk. Tijdens een Reiki sessie komen de geest en het denken tot rust. Je kijk op dingen is vaak helderder. Mogelijk ook ondek je negatieve opvattingen over jezelf en anderen waar je al zovele jaren mee worstelt, waarna je ze los kunt laten.. De meest voorkomende ervaring tijdens een behandeling is gevoel van innerlijke vrede, ontspanning en geborgenheid.

Het doel van een Reiki sessie is het lichaam voorzien van extra energie.

In princiepe is elke ziekte te genezen maar niet elke zieke.

Ik heb iemand met kanker succesvol reiki kunnen geven en iemand met wat hoofdpijn niet kunnen helpen.

wij hebben er helemaal geen vat op en toch sta ik elke dag verwonderd.

warme groetjes

Luc

www.alternatieva.tk

• Yohan

luc ketelslagers schreef:

>

> In princiepe is elke ziekte te genezen maar niet elke zieke.

> Ik heb iemand met kanker succesvol reiki kunnen geven en

> iemand met wat hoofdpijn niet kunnen helpen.

Dit is een hele gevaarlijke uitspraak! Je kunt er zelfs voor worden aangeklaagd.

Je doet hier een bewering die je niet hard kunt maken en geeft mensen valse hoop… BAH!

Yohan

• luc ketelslagers

hoi Yohan,

zo snel maak“ JIJ ” mij niet bang hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

warme groeten

luc

• Yohan

Hoi Luc,

Zat de ! toets vast op je toetsenbord?

Waarom denk je dat ik je bang probeer te maken? Jij doet een hele gevaarlijke uitspraak die je niet hard kunt maken. Blijkbaar interesseert het leed van anderen je helemaal niets, gezien je reaktie! Lekker de portomonnee vullen met geld van goedgelovigen door ze wijs te maken dat je elke ziekte kunt genezen. En als de patient onverhoopt niet geneest, ach, niet elke zieke is te genezen……

Je begeeft je op een gevaarlijk pad. Een ARTS zou nooit de uitspraak doen dat hij elke ziekte kan genezen, dat doen alleen oplichters. Of kun je je beweringen hard maken?

groeten (niet warm, niet koud, gewoon de groeten)

Yohan

• luc ketelslagers

die uitspraak komt voor in tientallen boeken over alternatieve geneeskunde, dus?

ik zeg ook wel degelijk dat Reiki als geneeswijze geen garantie op genezing bied daar het zo onvoorspelbaar is.

i.p.v. mensen valse hoop te geven, wijs ik ze pas op de wispelturigheid van deze therapie.

Ik heb van reguliere artsen wel andere uitspraken gehoord hoor en van de farmaceutische industrie maar te zwijgen hé.

als de reguliere geneeskunde niet kan genezen zeggen ze uit onmacht “je moet er maar mee leren leven”.

god, waar ben ik mijn energie weer aan het insteken.

Ik heb willen reageren op een vraag van iemand, dat heb ik gedaan , jij hebt even mogen muggenziften en kommaneuken, daarom laat mij voor de rest nu maar gerust.

voor mij is dit bericht einde

groetjes

luc

• Yohan

Tja Luc, jij kan zeggen dat dit bericht ten einde is, maar ik weet zeker dat je deze reaktie toch wel leest.

Ten eerste, dat die uitspraak in tientallen boeken voorkomt, doet niets af aan het feit dat het een onzinnige en ook strafbare uitspraak is. Er zijn ook boeken die de holocaust ontkennen, dat wil nog niet zeggen dat je die teksten zomaar kunt herhalen.

Je geeft inderdaad niemand de garantie dat Reiki werkt, maar je zegt heel duidelijk dat Reiki ELKE ZIEKTE kan genezen en dat is ONZIN!!!

Daarmee geef je mensen valse hoop, als je dat niet begrijpt……..

Kom maar eens met bewijzen van mensen die door Reiki genezen zijn van kanker, AIDS, of een andere dodelijke ziekte.

Welke uitspraken van reguliere artsen en farmaceuten bedoel je? Zo is het een losse flodder wat je zegt. Daar kan ik niks mee.

Als de reguliere geneeskunde iemand niet verder kan helpen, dan zegt de arts dat meestal eerlijk. De patient zal er dan inderdaad maar mee moeten leven, dat is niet de schuld van de arts lijkt me…. als je auto kapot is en hij kan niet meer gemaakt, dan moet je daar ook mee leven….

Jij geeft mensen valse hoop. Je vertelt mensen (blijkbaar) dat je ELKE ziekte kan genezen, maar niet elke ZIEKE. Zoals anderen in eerdere discussies over dit onderwerp al hebben gezegd; voor Reiki bestaat geen enkel bewijs! Zeker geen bewijs dat elke ziekte te genezen is!

Jammer dat je mijn kritiek opvat als muggenziften en kommaneuken, onbegrijpelijk ook, want jij hebt een domme uitspraak gedaan en als ik je daarop bekritiseer dan kap jij de discussie af…. Helaas is dat keer op keer de manier waarop alterneuten met kritiek omgaan.

Yohan

• George Wullems

Hello Yohan,

De toonaard van dit prikbord kennende contra “Alternatieven”

leek het mij althans wijselijker “Harry” door te verwijzen naar 'n prikbord alwaar hij

met z'n vraag in waardigheid terecht zou kunnen .

In wezen zou hij op dit prikbord ook goed terecht moeten kunnen en Luc

Ketelslagers deed dit prachtig en moedig en met kennis van zaken ,en …

jij kent niks , maar dan ook nul komma nul af van Reiki en wat nog erger is je wilt het zelfs niet ervaren wat ik hierna zal aantonen,maar eerst

even wat doornemen wat Luc echt schreef en bedoelde:

In princiepe is elke ziekte te genezen maar niet elke zieke.

Het is toch wel erg duidelijk dat Luc hier bedoelde :“elke ziekte te behandelen”(!!!)en vanuit deze context vertrekkend kan je inderdaad

stellen dat –omdat Reiki onschadelijk is {ook voor kankerpatienten!! }–

in princiepe elke ziekte te benaderen is met 'n Reikibehandeling,maar…

–en dat bedoelde Luc(!!)–niet elke zieke is met Reiki te behandelen waarmee hij impliciet zegt :"maar wel te behandelen met reguliere geneeskunde(over de grappigheid van de term reguliere geneeskunde:D wens ik het hier niet over te hebben…

Ik heb iemand met kanker succesvol reiki kunnen geven Inderdaad ,want in de palliiatieve zorg neemt de verzachtende reikibehandeling 'n steeds grotere plaats in.

Eén van m'n Reiki -medekursiten was 'n dokteres en steeds méér regulieren

en vooral kinisetherapeuten voege met Reiki ‘n méérwaarde aan hun beroep toe,enne…Yohan …’tis niet omdat gij nog nooit aan de Noordpool zijt geweest dat ie niet bestaat hé…

en iemand met wat hoofdpijn niet kunnen helpen.

wij hebben er helemaal geen vat op en toch sta ik elke dag verwonderd.

warme groetjes

Luc

http://www.alternatieva.tk/

Auteur: Yohan (—.lumc.nl)

Datum: 20-08-02 13:00

Als je dan stelt dat je iemand met kanker succesvol hebt behandeld en hij toch is overleden aan de kanker…. dan lijkt me dat niet zo succesvol, Luc….

Als je nou zou begrepen hebben dat 't om palliatieve bijstand ging dan had

deze verdachtmakende zinswending overbodig geweest en de rest erop volgend…

Hierna volgt de site van onze Belgische minister van sociale zaken

Frank Vandenbroucke en hij is 'n echte moderne kruisvaarder tegen

het misbruik in de gezondheidszorg van en door de “reguliere medici”

http://www.vandenbroucke.fgov.be/

En last but not leastnog wat leesvoer ,maar wordt er niet narcistisch van hé .

Re: bewijs en ervaring

Auteur: Yohan (—.lumc.nl)Datum: 08-07-02 09:25Beste Ivar,Stel ik probeer Reiki, wat weinig zin heeft, want ik voel me al kerngezond.En stel ik zou me daarna fantastisch voelen. Is dat dan het bewijs dat het werkt?

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=424&i=2492&t=2479

Re: nieuwe wet alternatieve geneeskunde

Auteur: Yohan (—.lumc.nl)Datum: 18-06-02 15:19Of je nou een wrak koopt van een gediplomeerd autoverkoper, of van iemand die niet eens zijn rijbewijs heeft, het blijft een wrak….Een alternatieve therapeut die regulier is opgeleid is juist des te gevaarlijker, aangezien hij eerder als betrouwbaar zal worden gezien; hij beschikt(e) immers over medische kennis (al past hij die dan blijkbaar niet toe…).Yohan

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=424&i=2388&t=2364

Groetjes zonder dank… van George

• Yohan

Hallo George,

Wat leuk dat je het zo opneemt voor Luc, dat jij precies begrijpt wat hij bedoelt, al schrijft hij iets anders….

George Wullems schreef:

> Ketelslagers deed dit prachtig en moedig en met kennis van

> zaken, en …

> jij kent niks , maar dan ook nul komma nul af van Reiki

> en wat nog erger is je wilt het zelfs niet ervaren wat ik

> hierna zal aantonen,

Bespaar je de moeite om je gelijk aan te tonen: ik wil inderdaad geen Reiki ervaren. Is ook helemaal niet nodig om er een mening over te hebben! Is alles waar tenzij je zelf hebt ervaren dat het niet waar is? Of…. is iets pas waar als bewezen is dat het waar is, althans, bewezen is dat iets werkt? Ik ga voor dat laatste, dat is wetenschap. Maar nu verval ik in herhaling, deze discussie is al talloze malen gevoerd op dit prikbord. Het punt is dat jullie lak hebben aan wetenschap, jullie erkennen het gewoon simpelweg niet.

Toon mij een goed opgezet wetenschappelijk onderzoek, gepubliceerd in een vooraanstaand wetenschappelijk tijdschrift waarin de werking van Reiki wordt aangetoond

maar eerst

> even wat doornemen wat Luc echt schreef en bedoelde:

>

>

>

> In princiepe is elke ziekte te genezen maar niet

> elke zieke.

> Het is toch wel erg duidelijk dat Luc hier bedoelde :"elke

> ziekte te behandelen"(!!!)en vanuit deze context

> vertrekkend kan je inderdaad

> stellen dat –omdat Reiki onschadelijk is {ook voor

> kankerpatienten!! }–

> in princiepe elke ziekte te benaderen is met 'n

> Reikibehandeling,maar…

> –en dat bedoelde Luc(!!)–niet elke zieke is met Reiki te

> behandelen waarmee hij impliciet zegt :"maar wel te

> behandelen met reguliere geneeskunde(over de grappigheid van

> de term reguliere geneeskunde:D wens ik het hier niet

> over te hebben…

Tja, je interpreteert er lustig op los, maar dit is niet wat Luc schreef, beste George…. genezen en behandelen zijn 2 TOTAAL verschillende zaken!

Luc had het over GENEZEN, hoe kom jij erbij dat hij BEHANDELEN bedoelt???? Wishful thinking? Zie je ook in dat Luc een gevaarlijke en misleidende uitspraak heeft gedaan?

Hahahaha, je hebt inderdaad gelijk als je stelt dat elke ziekte met Reiki te behandelen is…. Elke ziekte is met alles te behandelen wat je maar kunt bedenken… maar of het werkt……. en met succes behandelen is toch in eerste instantie genezen, tenzij je expliciet aangeeft dat je een palliatief succes bedoelt.

Als de garagemonteur je meedeelt dat je auto met succes gerepareerd is, ga je er dan vanuit dat hij het weer doet? Of zou die man soms bedoelen dat je auto klaargemaakt is voor de sloperij?

> Ik heb iemand met kanker succesvol reiki kunnen geven

> Inderdaad ,want in de palliiatieve zorg neemt de

> verzachtende reikibehandeling 'n steeds grotere plaats in.

> Eén van m'n Reiki -medekursiten was 'n dokteres en steeds

> méér regulieren

Dat is een non-argument; al doet de hele wereld aan Reiki: Het aantal volgelingen is niet recht evenredig met het waarheidsgehalte.

> en vooral kinisetherapeuten voege met Reiki 'n méérwaarde aan

> hun beroep toe,enne…Yohan …'tis niet omdat gij nog nooit

> aan de Noordpool zijt geweest dat ie niet bestaat hé…

Nee, maar het is ook niet omdat ik Reiki nooit ervaren heb, ik er geen mening over mag hebben he…

Tot slot herhaal ik nog maar eens wat ik eerder al zei tegen Luc. Uitspraken dat elke ziekte te genezen is, maar niet elke zieke, hoe mooi jij er dan ook een draai aan weet te geven ten spijt, zijn zeer misleidend. Mensen met een ernstige ziekte klampen zich al gauw overal aan vast en kunnen door dit soort flauwekul gemakkelijk valse hoop krijgen. Ik vind dat schandalig en als jullie dat niet begrijpen geeft dat wel weer aan dat jullie in feite de patienten minachten.

Yohan

• George Wullems

Hello Yohan,

Waarom ik alsnog jouw bericht beantwoord weet ikzelf niet.

Is het omdat ik konsekwent wil zijn of is het medeleven met Luc dewelke jij zéér

erg gewkest hebt naar ik durf te vermoeden !! > Het punt is dat jullie lak hebben

> aan wetenschap, jullie erkennen het gewoon simpelweg niet.

========================================================

Ik heb helemaal géén lak aan wetenschap ,wel integendeel,en als de wetenschap de beste oplossing is om iets tot n betere oplossing te brengen ,dan sta ik daar volledig achter!

=======================================================

>

> Toon mij een goed opgezet wetenschappelijk onderzoek,

> gepubliceerd in een vooraanstaand wetenschappelijk

> tijdschrift waarin de werking van Reiki wordt aangetoond

======================================================

u hanteert graag dit argument en schijnt niet te beseffen dat Reiki niet pretenteert 'n wetenschap te zijn en derhalve ook nooit –omwille daarvan–zal

kunnen vermeld worden in 'n b.v “The Lancet” ,want Reiki stoelt niet op diezelfde voorwaarden als de geijkte wetenschappen waarover u spreekt.

Reiki is één van de vele alternatieve “behandelingwijzen”dewelke 'n ander pad qua bewijs van geneeskracht behoeven ,trouwens…“psychiatrie en psychologie”

worden als "menswetenschappen verkocht ,maar …zijn dat wetenschappen:? met

hun 101interpretaties en tegenstrijdigheden…:?

======================================================

> > In princiepe is elke ziekte te genezen maar niet

> > elke zieke.

> > Het is toch wel erg duidelijk dat Luc hier bedoelde :"elke

> > ziekte te behandelen"(!!!)en vanuit deze context

> > vertrekkend kan je inderdaad

> > stellen dat –omdat Reiki onschadelijk is {ook voor

> > kankerpatienten!! }–

> > in princiepe elke ziekte te benaderen is met 'n

> > Reikibehandeling,maar…

> > –en dat bedoelde Luc(!!)–niet elke zieke is met Reiki te

> > behandelen waarmee hij impliciet zegt :"maar wel te

> > behandelen met reguliere geneeskunde(over de grappigheid van

> > de term reguliere geneeskunde:D wens ik het hier niet

> > over te hebben…

>

> Tja, je interpreteert er lustig op los, maar dit is niet wat

> Luc schreef, beste George…. genezen en behandelen zijn 2

> TOTAAL verschillende zaken!

> Luc had het over GENEZEN, hoe kom jij erbij dat hij

> BEHANDELEN bedoelt???? Wishful thinking?

==========================================================

u maakt het nodeloos ingewikkeld hoor Yohan…want iedereen weet dat "NIET

ELKE ZIEKTE te genezen is en omdat,dat nu eenmaal 'n zulkdanig simpel feit is

kan hij dat volgens mij ook nooit zo bedoeld hebben ; voel jij nou zelf niet aan dat

hij behandelen had moeten schrijven :? Denk jij nou echt dat Luc 't verschil niet kent tussen “genezen ” en “behandelen ” . Dat hij per ongeluk

toch “genezen ” heeft geschreven ,moet je zien als ‘n slordigheid welke wel grote gevolgen kan hebben op ’n “prikbord” van 't www ,maar géén gevolgen zou hebben onder vier ogen :? *D

==========================================================

>

> > Ik heb iemand met kanker succesvol reiki kunnen geven

> > Inderdaad ,want in de palliiatieve zorg neemt de

> > verzachtende reikibehandeling 'n steeds grotere plaats in.

> > Eén van m'n Reiki -medekursiten was 'n dokteres en steeds

> > méér regulieren

>

> Dat is een non-argument; al doet de hele wereld aan Reiki:

> Het aantal volgelingen is niet recht evenredig met het

> waarheidsgehalte.

>

> > en vooral kinesitherapeuten voegen met Reiki 'n méérwaarde aan

> > hun beroep toe,enne…Yohan …'tis niet omdat gij nog nooit

> > aan de Noordpool zijt geweest dat ie niet bestaat hé…

>

> Nee, maar het is ook niet omdat ik Reiki nooit ervaren heb,

> ik er geen mening over mag hebben he…

===========================================================

Geef Reiki 'n kans en ga in op het aanbod van Ivar Mol !

Gij hebt schrik om uw gezicht te verliezen ,pure angst om gekonfronteerd te

worden met ‘n andere wereld dan die der wetenschap , angst voor ’n wereld

buiten jouw “referentiekader(tje) ,maar zelfs de grote ”Shakespeare"

zei ooit:" There are more things in heaven and earth,Horatio,

than are dreamt of in your philosophy… of :

Daar is méér in de hemel en op aarde ,vriend Horatio,dan waarvan…

uw wijsheid dromen kan…! en “heaven” zonder hoodletter duidt hier

op het “nauwelijks waarneembare” en het tastbare op :“ onze aarde ”!!

===========================================================

>

> Tot slot herhaal ik nog maar eens wat ik eerder al zei tegen

> Luc. Uitspraken dat elke ziekte te genezen is, maar niet elke

> zieke, hoe mooi jij er dan ook een draai aan weet te geven

> ten spijt, zijn zeer misleidend. Mensen met een ernstige

> ziekte klampen zich al gauw overal aan vast en kunnen door

> dit soort flauwekul gemakkelijk valse hoop krijgen. Ik vind

> dat schandalig en als jullie dat niet begrijpen geeft dat wel

> weer aan dat jullie in feite de patienten minachten.

>

> Yohan

========================================================

Alles berust op 'n stom misverstand , en zowel Luc als ik zijn de eersten

om “Clienten ” en niet “patienten(!!) ” bij voorkeur te “behandelen ” in overleg

met…'n echt bekwame reguliere arts … ik ben alleszins vragende partij

voor zulke samenwerking!!

Groetjes van George