Trek je niks aan van dit pseudotherapeutische gezwam, joh! Jij bent jij en iedereen is anders. Als jij happy bent zoals je nu leeft, wie is dan een ander om te zeggen dat het anders zou moeten?
Sterkte met de allergieen!
Groetjes van Judith.
Schat, Judith gaf hier een rationeel advies. Voor dit soort allergieën helpen neussprays met corticosteroiden het beste bij de meeste mensen. Eerste keus, dus. En als ‘t niet helpt, of het geeft teveel bijwerkingen, of het is te lastig om elke dag vol te houden dan kan je altijd nog naar Jomanda of een chinese kruidendokter toe. Wist je trouwens dat die chinese kruidendokters vaak ook stiekem corticosteroiden door hun kruidenpreparaten mengen? Da’s de ultieme alternatieve oplichterij!
Beste Karel,
Ik neem aan dat jouw reactie naar mij bedoelt is. Ik begin te merken dat de meeste mensen onder alternatieve geneeswijzen verstaan dat ze het ene geneesmiddel inruilen voor een ander. In het minst erge geval een zgn. regulier middel voor een zgn. homeopatisch middel. Men wil nl. zonder er al te veel moeite voor te doen liefst nog gisteren van de klacht af zijn. Al deze middelen werken echter symptomatisch. Ja, ook het zgn. homeopatische middel als het puur en alleen voor de betreffende klacht wordt uitgezocht. Wat vergeten wordt is dat een klacht, voordat deze zich daadwerkelijk uit, zich al geruime tijd (soms wel jaren) in het lichaam aan het opbouwen is. Is het dan niet logisch dat je er ook wat tijd in moet steken om weer van je klacht af te komen. En helaas is het zo dat jer er misschien helemaal nooit meer vanaf komt, maar dat je er in ieder geval nog wel het beste van kunt maken. Als je bij een goede therapeut in het alternatieve circuit terecht komt, wordt er geprobeerd de oorzaak van de klacht te achterhalen o.a. door een waslijst aan vragen die je moet beantwoorden en daar horen ook vragen over je geestelijke gesteldheid bij. Dat kan best weleens confronterend werken en als je dat niet wilt is de makkelijkste manier om te zeggen dat zus of zo therapie voor jou niet geschikt bleek te zijn en er dan mee te stoppen. Ook wordt er een bepaalde mate van zelfwerkzaamheid van je verlangt, bv. verandering van je leef-/voedingspatroon. Geen enkele therapie, ook niet regulier, werkt als je niet een bepaalde mate van verantwoordelijkheid wilt nemen voor je gezondheid.
En Judith, als je mijn reacties op Chantal goed gelezen heb, zeg ik helemaal niet dat ze iets moet, maar dat ze keuzes heeft in wat ze wel of niet doet. Ik heb haar alleen iets alternatiefs aangeboden wat kennelijk niet in jullie lijn ligt, maar wat m.i. het werkelijke idee van alternatieve geneeswijzen is.
Sarah
hoi chantal, wat een vervelende toestand. ik zou mijn katten ook niet wegdoen als ik morgen allergisch voor ze werd, neemt niet weg dat altijd verstopte neus etc. ook knap vermoeiend is. de tip van joke is al prima, misschien kun je het opbrengen om ze niet op jouw kamer te laten zodat je een plek hebt waar je er geen last van hebt? vaak zuigen overal en komen jouw katten wel buiten? probeer ze buiten te borstelen met een rubber nopjesborstel, zo verwijder je de losse haren die anders binnen terecht komen. haren van meubulair verwijder je in een veeg met een rubber handschoen. en verder die eerder genoemde spray voor de momenten dat je lekker met ze wil knuffelen. misschien kun je in overleg met de dierenarts van voeding voor de katten veranderen waardoor hun huid wat vetter wordt en ze minder huidschilfers verliezen? ik wens je heel veel sterkte met alles, groetjes marjan
Hoi!
Nou, ik ben dus afgelopen maandag naar de huisarts geweest. Hij heeft me eerst een verwijzing voor het bloedlab gegeven en ik ben daarna bloed wezen prikken. Hij vond het een goed idee om eerst even te kijken welke allergie nou de klachten veroorzaakt. Overigens moet ik erbij vermelden dat ik nu juist weer vrij weinig last heb. Als blijkt dat stof de grote boosdoener is (naast katten en honden ben ik ook allergisch voor stof), dan krijg ik speciale hoezen voor mijn bed. Helpt dat niet, dan gaan we over op immuun therapie.
Als nu blijkt dat de katten allergie de klachten veroorzaakt, dan hebben we nog geen scenario maar ik neem aan dat immuun therapie dan ook wel een optie is. De huisarts is op de hoogte van mijn situatie en begrijpt dat de katten wegdoen geen optie is. Ik wil op zich best proberen om de katten uit mijn kamer te houden, maar ik denk dat dat vechten tegen de bierkaai is. We wonen op een flat en de computer staat op mijn kamer. Bovendien moet ik 's nachts geregeld mijn bed uit en als ik half slaapdronken weer terug naar bed waggel, vergeet ik meestal de deur dicht te doen (dom, ik weet het). Maar ja, voorlopig gaat het wel weer even dus ik hoop dat het zo blijft. Eerst maar even zien wat de uitslag van het bloed onderzoek is, dan zien we wel weer verder.
Hoi Chantal.
Ik had het er nog met mijn man over.
(Huisarts).
Er is hier een boer, die is allergisch voor koeien.
Maar, tegen zijn eigen koeien heeft zijn lichaam weerstand opgebouwd.
Pas als hij voor een andere boer moet waarnemen, krijgt hij uitslag en slaat alles dicht bij hem.
Zo kan het best zijn, dat jij voor jouw katten best wel immuun bent geworden.
En het erger wordt als je bij andere katten in de buurt komt.
Groetjes, Joke.
Zoveel mogelijk uit de kamer waar je slaapt houden kan toch wel helpen, al vergeet je eens een keer de deur dicht te doen. Mijn eigen kat mag nooit op mijn slaapkamer komen, maar een enkele keer slaagt hij er toch in om binnen te komen (hij is nogal volhardend in zijn pogingen), hij gaat dan stiekem in een hoekje liggen slapen waar ik hem niet zie. Een vriend van mij die erg allergisch is voor katten komt regelmatig langs en meestal gaan we dan op mijn slaapkamer zitten. Hij heeft dan geen last, terwijl hij in de woonkamer binnen 5 minuten rode ogen en een loopneus heeft!
Verder veel stofzuigen. Er is een speciale stofzuiger met extra filters die meer geschikt zou zijn voor mensen met een allergie. Cat and dog, van Miele geloof ik. Zelf heb ik er geen ervaring mee, dus ik weet niet of het alleen een verkooppraatje is, hij is in ieder geval niet bepaald goedkoop.
Succes verder met je strijd tegen de allergie!
Chantal,
Ik ben blij voor je dat er waarschijnlijk een oplossing is voor jouw probleem, ik heb weer eens mijn allergie ondervonden (afgelopen zaterdag) en daardoor gisteren de hele dag met pijn in mijn hoofd gelopen, snotterende neus, rode ogen en spaans benauwd
Ik hoop dat jou dat nooit hoeft te gebeuren en dat ondanks je liefde voor je diertjes wel aan je lijf blijft denken want anders hebben ze ook niets aan jou
Veel geluk en succes met je poesebeestjes en je verdere leven
Groetjes van Nance
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?