grijze haren

• Dennis

Hallo,

Ik ben 22 jaren oud en begin al behoorlijk wat grijze haren te krijgen. Ik denk niet het door erfelijkheid komt want m'n beide ouders begonnen na hun 45e pas een beetje grijs te worden.

Weet iemand hoe dit zou kunnen komen en wat ik hier tegen kan doen.

Ik denk zelf dat ik teveel in “m'n hoofd bezig ben” en dat ik niet goed in balans ben. M'n ontlasting is bv niet hard en ik ben vrij stijf en vaak moe.

Ik heb geen geld voor dure accupuntuurbehandelingen, dus zou het liefst oefeningen of strekkingen van jullie horen waarmee ik mezelf kan helpen.

Ik wil bij deze alvast iedereen bedanken die op bericht reageerd.

M.v.g. Dennis

• Monique

Weet je hoe het zit met je voorouders inzake vroegtijdig grijze haren krijgen? Bepaalde zaken kunnen namelijk 1 of meerdere generaties overslaan en dan opeens tot uiting komen, zo ook met grijze haren.

• Cosmo

Hallo Dennis,

Grijze haren onstaan door verzuring, verzuring onstaat door teveel dierlijke eiwitten alcohol, nicotine en vooral stress, Ga is naar mijn website of liever stuur mij een mail dan zal ik je het adres van de site geven, ik schrijf daar onder een apart artiekel over haar verlies en kaalheid.

vr gr Cosmo.

• Judith

Grijze haren en kaalheid zijn genetisch aangelegd. Heeft helemaal NIETS met verzuring te maken (waar haal je in godsnaam het idee vandaan?). Wat een klinkklare onzin. Laat je niet gek maken met loze beloften van peperdure alternatieve artikeltjes, die niets helpen. Besteed dan liever je geld aan een goede haarverf, als de grijze haarkleur je frustreert.

• Cosmo

Judith ..

Jij hebt het over peperdure alternatieve middeltjes, Ik Niet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, ik praat over

gezonder gaan leven, Kost Niks!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, en daar komt nog bij, dat ik praat uit 25 jaar ervaring jij niet,,,, anders zou je niet zo kortzichtig reageren, het is wetenschappelijk bewezen, dat wat wij allemaal naar binnen werken ,nou niet direkt de juiste manier is, vandaar de enorme verzuring waar mensen mee zitten.

Cosmo

• Jeannette

Kaalheid en grijze haren zijn zeker niet altijd genetische bepaald. Wat te denken bv. van mensen die na een traumatische ervaring van de een op de andere dag grijs worden. Of haaruitval door een of andere ziekte, bv. vrouwen met een sterk verstoorde hormoonhuishouding die ofwel overbehaard zijn of wel kalend zijn.

Wat is het toch trouwens met de “anti-alternatieven” op dit forum die denken dat de therapeuten in het alternatieve circuit alleen maar uit zijn op geldelijk gewin???

Natuurlijk zullen die erbij zijn, maar het is ook een kwestie van je gezond verstand gebruiken als je naar iemand toegaat. Dat geldt overigens ook voor reguliere artsen. Als jullie zo anti zijn waarom steken jullie je energie niet in het verbeteren van de reguliere zorg.

Overigens een Amerikaanse (wetenschappelijke?) studie heeft uitgewezen dat regelmatig gebruik van haarverf blaaskanker kan veroorzaken. Ook de kappers lopen een verhoogd risico.

• Judith

Je “zuurgraad” wordt door de nieren en de ademhaling gereguleerd en binnen zeer strikte grenzen gehouden. Ik weet niet, wat jullie “wetenschappelijk bewijs” noemen, maar het zal wel prut zijn. Sorry, maar van dit soort onzin word ik altijd een beetje giftig. In mijn familie is de helft grijs geworden op zijn 15e (ik niet). De rest blijft bruin/blond. Da's genetisch. En dat je na een trauma ineens grijs kunt worden (dat is mij bekend), heeft echt helemaal niets met verzuring te maken, of dacht je dat daarom verbitterde mensen altijd “zuurpruim” werden genoemd en grijs zijn?

• Jenny

Sorry, dat ik me ermee bemoei,

Ik ben een vrouw van 33, en na een zwangerschap en bevalling kaal geworden. Dit was rond de leeftijd van 25, 26 jaar en in het radboud in nijmegen was gezegd dat ik tot mijn einde van mijn leven 80% kaal zou blijven.

Echter, alles bij elkaar opgeteld, slechte zwangerschap, kind met hartafwijking geboren, na 9 jaar nu gelukkig alles goed, leefde moeder echter in de eerste 7 jaar van haar leventje als een zombie…. Ik deed mijn plicht, mijn huishouding, het verzorgen van mijn man en kind, maar ik voelde niets……Emotionele stress. Ja, zul je zeggen, leuk woord , leuk verzonnen. Het blijkt dus dat ik niet datgene aan het doen was wat ik het liefste deed, mezelf zijn. Ik kreeg de kans niet door vrienden, werk en andere verplichtingen.

Door het simpele boek, eenvoud in overvloed van Sarah ban Breathnach te lezen, werd ik met beide benen op de grond gezet. Ik was ook nog een individu, naast moeder, echtgenote, vriendin, collega etc.

En door meer tijd voor leuke dingen voor mezelf te doen, staan artsen versteld: 20% is nog niet terug van mijn haargroei, 80%wel.

Dat dennis stijf en moe is, komt misschien dus doordat hij niet doet wat hijzelf daadwerkelijk wil. Goed boek is van sarah ban breathnach simply abundance by man. Ook vertaald in het nederlands. Een reis voor jezelf maar dan voor mannen geschreven. Ook boeken van Dr PHil Mc Graw leer te leven en leef voor jezelf zijn hele goede om h et stressniveau terug te brengen en een heel wat gelukkiger leven te leiden.

Ik ben al weer tien jaar getrouwd, ga binnenkort administratief werk doen i.p.v. thuiszorg .Heel wat leukere dingen dus. Misschien heeft Dennis hier wat aan.

En voor jullie, je mening uiten mag, maar ga alstublieft niet strijden wie gelijk heeft.

• Cosmo

Hallo Judith ga jij nou eens een studie volgen hoe ons lichaam in elkaar zit, probeer nou eens gewoon mens te zijn ahahahhaha, want mevrouw Judith, alles heeft te maken met emoties en verzuring, misschien jij als arts kan erop promoveren, wij nuchtere mensen weten het al, voor jou als je wilt kan ik je een aantal wetenschappeleijke boeken adviseren, die jou op de goede weg kunnen helpen.Vraag maar Judith want eigenlijk er is niks erger dan dat jij, met je mond vol tanden staat als jou patienten jou wat vragen, lijk me me vreselijk voor je

Cosmo

• Cosmo

hai Jaenette, je hebt groots gelijk, want kijk de regulaire zg, geneeskunst, heeft maar een belang, en dat is figuren zoals Judith!!!!!!!!!!!! en Judith is een product van macht en zelf ingenomenheid die alleen maar denken aan geld, *** ik noem dat mafia praktijken.******* producten met allerlei bijwerkingen die zijn weerga niet kent.drom zijn mensen zoals jij en ik, die nadenken lastige en vervelende patienten.

Ga zo door meid .

gr Cosmo