eczeem.

• elvira

Hallo, ik heb een vraagje aan iedereen die met homeopathie werkt of met fytotherapie, aromatherapie enz. Ik heb last van eczeem, een nikkelallergie. Ik heb er niet veel last van, maar hinderlijk is het wel. Het verspringt, dan zit het op mijn polsen, dan knieholten, nu zit het rond mijn ogen. Nu heb ik wel van mijn huidarts zalf gekregen, maar dat maakt je huid dun, en zeker rond mijn ogen vind ik het vervelend om daar de zalf te smeren. Het is een droog eczeem, soms jeukt het. Heeft er iemand een huidvriendelijke oplossing voor me?

groetjes Elvira

• Jenny

Probeer eens rooibosthee van Annique en zalven van Annique.

Vraag er naar in een reformwinkeltje.

In bad gaan liggen, met een mengsel van rooibosthee zou de droge huid verhelpen.

Succes.

En die zalven die je hebt gekregen, probeer zo weinig mogelijk te gebruiken, aldaar het vaak hormoonzalven zijn.

• elvira

hoi Jenny, bedankt voor je reactie. Ik heb geen droge huid. Ik heb alleen op sommige delen van mijn lichaam een paar kleine plekjes eczeem. Nu zitten er een paar eczeemplekjes rond mijn ogen. Een plekje op mijn onderste ooglid aan de buitenkant een plekje en aan de binnenkant van beide ogen. Het is dus niet zo heel veel, maar ik heb geen zin om die zalf rond mijn ogen te gebruiken, voor de rest van de plekjes gebruik ik wel is die hormoon zalf, want het eczeem verdwijnt er snel mee.

groetjes Elvira

• paula

Probeer eens tea-tree olie. Daar heb ik heel goede ervaringen mee!

• Carlijn

Tea tree olie is inderdaad goed spul.

Nog beter is een bad met Zarqa dode zeezout.

Iedereen met huidklachten die ik ken(Acne,eczeem,psoriasis) is hier verschrikkelijk blij mee.

Ik zelf ook: Ik heb erg last van Acne, maar sinds ik Zarqa gebruikt zit mijn huid er veel beter uit.

Om uitdroging te voorkomen kun je het beste na het baden je lichaam insmeren met Zarqa Body Treatment of (op de heel droge delen) Lipoid F complex.

Geloof me: Na een aantal baden zie je duidelijk verbetering!!!

Te koop bij Reformzaken en een enkele Drogist.

• Jenny

Rooibostheebad is niet alleen voor droge huid, maar dus ook voor eczeem.

Dat was je vraag en ik kan toch echt wel lezen.

• Jeannette

Met een etherische olie moet je alleen heel erg oppassen in de buurt van je ogen!!!!!

Je kunt het wel voor de andere plekken gebruiken. Teatree is een van de weinige olien die je onverdund kunt gebruiken (1 dr. is ruim voldoen voor een plekje). Je kunt het ook mengen in een basisolie (bv. zoete amandel of jojoba) max. 10 dr. op 10 ml olie.

Aangegeven tips zijn echter een syptomatisch aanpak. Als je echt wat aan je exceem wilt doen zul je moeten kijken wat de werkelijke oorzaak is. Je gaf aan nikkelallergie, maar een exceem komt in de regel van binnenuit en gaat vaak gepaard met klachten van de luchtwegen en/of darmen. Ook je voeding kan een rol spelen. Zelf ben ik van exceemklachten afgekomen door een reinigingsdieet. Dit had ook een gunstig effect op mijn astmatische bronchitis en darmwerking. Daarna heb ik mijn voeding, maar ook mijn leefpatroon blijvend veranderd.

• elvira

hoi Jenny, nogmaals bedankt voor je reactie, maar je hoeft je niet aangevallen te voelen, ik bedoelde er niks mee. Ik vertelde alleen maar dat ik geen droge huid heb. groeten Elvira.

• elvira

Ik wil iedereen bedanken voor de reacties, ik ga zeker het één en ander uitproberen. Tea-tree olie heb ik in huis, nu lees ik in mijn boekje dat je tea-tree olie alleen puur mag gebruiken met nat eczeem, en dat je droog eczeem moet mengen met amandelolie, tea-tree, en lavendel. Ik ga dat is mengen, want dat heb ik in huis, nu is het inderdaad even uitkijken rond je ogen, ivm met branden als er maar iets in je ogen komt. Het zit echt vlak bij mijn ooglid. Ik hoop dat ik er een keer vanaf kom. Ik ga ook uitzoeken of het inderdaad met mijn voeding of dergelijke te maken heeft.

groetjes allemaal Elvira.

• Monique

Bestaat er de mogelijkheid om het reinigingsdieet per mail naar mij toetestruen, en anders op dit prikbord te plaatsen? Aangezien ik last heb van eczeem, hooikoorts, allergiën en ademhalingsproblemen.

Alvast bedankt.