eczeem.

• Carlijn

In keer in de 2 dagen met Zarqa in bad,elke dag een paar koppen rooibosthee en brandnetelthee drinken en je zult zien dat je huid steeds mooier wordt!!!!!

• Jenny

Sorry Elvira.

Ik was inderdaad een beetje aangevallen.

MIjn dochter heeft nl. heel veel last gehad van eczeem en ik heb dus heel veel van die hormoonzalven en basiszalven als vaseline gehad.

Echter daar trok ik het niet mee. EN het was droog eczeem, geen nat.

Dit eczeem had ze (atopisch) i.v.m. een hartaandoening waarmee ze in 1994 is geboren. Nu is ze 9,eczeem vrij, zit op speciaal onderwijs om haar zelfvertrouwen te voeden en omdat ze alleen nog een hemagioon heeft over de rechterarm tot op de plaats waar ze aan het hartje geopereerd is.

Van haar klachten ben ik dus afgekomen door rooibosthee te gaan gebruiken. ZOwel in haar voedingspatroon, als in haar verzorgingspatroon.

EN zoals je van carlijn leest, wordt je huid daar dus inderdaad mooier van.

Artsen en huisartsen staan versteld, wederom.

Dus misschien dat je iets van Annique rooibosthee wilt lezen, dan zijn er boekjes bij de reformhuizen te koop. En dat Zarqazout is ook de beste aanrader.

Dus nog veel succes met het zoeken naar een methode, en sorry dat ik zo even reageerde, maar die schoot in het verkeerde keelsgat. En ik was humeurig, dus 1 en 1 opgeteld geeft zo'n reactie.

BIj deze sorry.

Jenny :-)

• elvira

hoi Jenny, maakt toch niet uit, dat je even uit je slof schoot, we zijn immers allemaal mensen. Ook ik kan humeurig zijn hoor. Ik ga inderdaad is informeren naar annique rooibosthee. Ik hoop dat je dochtertje snel weer haar zelfvertrouwen weer helemaal terugheeft. Maar nu ik dit verhaal over je dochter heb gelezen, komen er weer vraagtekens bij mij op. Had jouw dochter eczeem door een hartaandoening? Ik vraag dat omdat sinds augustus 2002 bij mij ook een aandoening geconstateerd is, nl. een mitralisprolaps oftewel een verzakking van mijn linker hartklep. Ik heb hier in de eerste instantie medicijnen voor gekregen, maar na een 3 tal drukke weken van badkamer verbouwen en waarmee ik harder mee heb geholpen dan ik eigenlijk conditioneel aankon weer een terugslag gekregen. Door deze terugslag heb ik mijn klachten weer teruggekregen (vermoeid, onregelmatige hartslag enz.) en ben ik weer door de molen gegaan. Dit keer om te kijken of ik geopereerd moet worden. Nu ben ik dus toch benieuwd of het eczeem misschien daardoor erger op is gekomen. Ik zal je er verder maar niet meer mee vermoeien. Ik zou zo zeggen de groetjes en misschien tot lees.

Groetjes Elvira.

• Paula

Jenny,

die rooibosthee, moet dat speciaal van dat merk zijn, of is een ander merk ook goed? Ik ken dat merk niet, maar ik heb wel andere biologische rooibosthee in huis.

Trouwens, waar is dat eigenlijk nog meer goed voor?

• Jenny

Hoi Elvira,

Vermoeien doe je me niet hoor, dat doet mijn werk af en toe. Ik werk voor de thuiszorg en dan krijgen we er een saaie cursus bij. Dan werk ik over mijn 12 uur die ik altijd werk en word ik chaggy. Van jou dus niet.

Maar om antwoord te geven op je vraag: Ja.

Mijn dochter is in het radboud in Nijmegen in 1994 geopereerd. Dr Schokking, cardioloog ( het was nogal schokkend.:-) ) zei toen dat ik rekening kon gaan houden met atopisch eczeem en allergieen. In het eerste jaar had ze pinda allergie, ei en soja. Nu is het alleen nog zeer lichte melk allergie. Huisstofmijt voor de kat en hond en gras en berk. Dus je moet het verzoeken.

Misschien dat een goede arts je ook verder kan helpen. Ik heb een gewone goede huisarts die voor alles openstaat, dus dat is handig.

Want dat het samen kan hangen met een hartziekte is dus bevestigd door de cardioloog uit het radboud. Gezien je je dus drukker hebt gemaakt, komt het dus weer opzetten. Houd je zoveel mogelijk aan de leefregels die ze voorschrijven, maar leef.

Voor mijn dochter heb ik het dus antistofvrij ingericht. Op haar slaapkamer vinyl, beneden een tegelvloer. Gordijnen die ik kan wassen op 60graden als ook het dekbed met een hoes er om heen voor de huisstofmijt. Zo heb ik het nu veel onder controle. EN na haar een huidtest te hebben laten doen, bleek ze ook nog allergisch voor parfum. En da's maar goed dat je dat weet, want dat zit al in het badschuim. Dus onder de douche kan wel, spoel je meteen weg, maar in bad trekt het in de huid in, dus reactie.

Hopelijk ben je wat wijzer geworden en voor ons eerste contact, zand erover.

Vraag maar als je wilt, ik ben nu 9 jaar verder met haar en wat wijzer. Ze doet het goed op de school waar ze nu op zit, kan al lezen en rekenen en is soms zelf mij nog te slim af…..:-)))

Succes, ik lees graag wat van je…

:-0

• Jenny

Hoi Paula,

Rooibosthee is goed voor als je geen slapeloze nachten meer wilt hebben. Een paar glazen thee savonds en je bent vertrokken.

In bad liggen waar je met een paar theezakjes (3/4) een badwater van hebt gemaakt doen je huid wonderen.

Ik had ooit een boekje van een reformhuis erbij gekregen, maar ja, uitgeleend….

Maar er stonden zoveel tips in.

Verder denk ik dat andere rooibosthees wel net zo goed zijn hoor, maar zij heeft er haar naam aangeplakt en daar betaal je dan ook voor.

Ze heeft er ook zalven en cremes meegemaakt voor de huid. Maar ook daar betaal je want haar naam staat ervoor.

Ik ben niet zo iemand die zegt : Speciaal die soort, wat je portemonnaie kan hebben in deze tijd is een beter advies!!!

Succes, nog meer vragen, stel maar.

Jenny.

:-)

• paula/madamejeanette

ok, bedankt!

Ik zal al eens beginnen met het gewoon iedere dag te drinken… nu is het alleen maar als ik er trek in heb…

• jenny

zeer verstandig paula,

Proost!

Je zult het verschil uiteindelijk heus zien, zeker als je het inderdaad afwisselt met brandnetelthee zoals carlijn ook schreef.

Succes.

• Carlijn

Rooibosthee is niet alleen goed voor je huid, het helpt ook tegen allergieen ed..

Er zit geen caffeine in en is Looizuurarm. Het is 1 van de gezondste theeen en is afkomstig uit Afrika. Je hebt ze van allerlei merken: Jacob Hooy, Annique, Kneipp,Piramide….. Je hebt ze met en zonder smaakje, maakt voor de werking niks uit.

Brandnetelthee werkt bloedzuiverend en wordt gebruikt bij acne, haaruitval,bloedarmoede,irritaties aan de huid,vermindert jeuk, en eczeem dus.

Je kunt hier ook capsules van slikken!