Veel te strenge regels op de Fyto en Homeopathie

• marlijn

Tegenwoordig wordt alles uit de handel gehaald qua homeopathie betreft, omdat het niet geregistreerd is (so what?) , omdat het niet bewezen is(so what?)

en de overheid gewoon zin heeft om te zieken!!

Zo n onzin vind ik dat!!!!!

Als iets goed helpt, vinden ze wel weer wat om op te zeiken. Alles is kankerverwekkend en daarom gaat er van alles uit de handel!!!

De lucht die je inademt is ook kankerverwekkend. Gaan ze die ook uit de handel halen????????//

Graag reakties van mensen…..

• Son

Mwaaaaaaaaaaaaaah vind het nog zo gek niet dat de overheid hierin de vinger in de pap houdt. Men wordt overdonderd met allerlei beloftes, misleid en uitgemelkt.

Ik vind wel goed dat daar eens naar gekeken wordt en dat alles kankerverwekkend is, tja blijf een prombeelgeval en kan nog eeuwen duren, dus ik geniet nu nog volop van het leven, anders loopt ik daar weer mee achter. Tis maar hoe je bekijkt

Son

• Hans

marlijn schreef:

>

> Tegenwoordig wordt alles uit de handel gehaald qua

> homeopathie betreft, omdat het niet geregistreerd is (so

> what?) , omdat het niet bewezen is(so what?)

> en de overheid gewoon zin heeft om te zieken!!

> Zo n onzin vind ik dat!!!!!

Ze hoeven helemaal niet te bewijzen dat het werkt. Als dat zo zou zijn, zou er niets door de registratie komen. Het enige wat ze moeten doen, is vertellen wat het geacht wordt te doen en aannemelijk maken dat het niet schadelijk is. Dat is toch wel het minste wat je van om het even welk produkt zou mogen verwachten?!

Een beetje verstandige fabrikant had deze informatie jaren geleden al beschikbaar gehad.

Vergelijk dat met wat de farmaceutische industrie moet doen om echte geneesmiddelen geregistreerd te krijgen: behalve dat het veilig is, moet ook worden aangetoond dat het beter werkt dan placebo en voor een aantal produkten dat het beter werkt dan andere voor hetzelfde doel.

> Als iets goed helpt, vinden ze wel weer wat om op te zeiken.

Het is inderdaad diep treurig dat je niet meer helemaal belazerd mag worden door de alterneutenindustrie.

> Alles is kankerverwekkend en daarom gaat er van alles uit de

> handel!!!

> De lucht die je inademt is ook kankerverwekkend. Gaan ze die

> ook uit de handel halen????????//

die lucht is nog steeds gratis in tegenstelling tot dat homeopatische water.

> Graag reakties van mensen…..

bij deze.

Hans

• Hans

Integendeel: er komt zelfs te veel op de markt!

“Volop ongeregistreerde homeopathica te koop in Nederland.”

“De Inspectie voor de Gezondheidszorg publiceerde op 4 februari 2003 een rapport over de perfide wijze waarop de aanbieders van homeopathica, die vanaf 1 januari 2002 slechts verkocht mogen worden mits geregistreerd, de wetgeving omzeilen.”

lees verder op:

http://www.antikwak.nl/php/showdetails.php?contentid=218

Hans

• Son

Joh, ik schrok al dat als men in bezit was van homeopathische cd-rom, daarmee al zichzelf al een homeopaath kan benoemen en dat vind ik te ver gaan.

Helaas het is niet anders zolang het in de wet gedoogd wordt.

Normaliter zou men zovelen jaren in de schoolbanken moeten zitten om te weten waar ze over praten, maar via een k.lote cd-rom mag je benoemen als homeohuppedepup en daar ben ik fel tegen, want je heb wel met mensen te doen.

Geloofd het of niet dan kom je ook in aanmerking in zgn en in bezit van een net lijken en niet te onderscheidend receptboekje waar je die medicatie kan uitschrijfen zoals je huisarst doet. Waar gaat dit dan heen?

Son

• Hans

Son schreef:

>

> Joh, ik schrok al dat als men in bezit was van homeopathische

> cd-rom, daarmee al zichzelf al een homeopaath kan benoemen en

> dat vind ik te ver gaan.

Voor de middelen, die de client krijgt maakt het niet veel uit, want die moeten tegenwoordig onschadelijk zijn en werken deden ze toch al niet.

Van een homeopaat met opleiding kun je misschien hopen, dat ie je nog naar een echte arts doorverwijst als het nodig is. Dat zie ik die cd-rom nog niet doen.

> Helaas het is niet anders zolang het in de wet gedoogd wordt.

Dat geldt helaas voor meer middelen en behandelingen.

> Normaliter zou men zovelen jaren in de schoolbanken moeten

> zitten om te weten waar ze over praten, maar via een k.lote

> cd-rom mag je benoemen als homeohuppedepup en daar ben ik fel

> tegen, want je heb wel met mensen te doen.

> Geloofd het of niet dan kom je ook in aanmerking in zgn en in

> bezit van een net lijken en niet te onderscheidend

> receptboekje waar je die medicatie kan uitschrijfen zoals je

> huisarst doet. Waar gaat dit dan heen?

Moet natuurlijk wel echt lijken.

Hans

• Son

Hoi Hans

Het wel te ver vind je niet?

En dat het echt moet lijken?

Hoe kan men dan onderscheid maken?

Son

• elvira

Hoe verklaar je dan Hans, dat er ook REGULIERE HUISARTSEN zijn, die ook w HOMEOPATISHE middelen voorschrijven. Deze HUISARTSEN hebben een jarenlange studie achter de rug, maar die zijn er ook van overtuigd dat homeopathie werkt.Deze HUISARTSEN gaan na hun REGULIERE studie ook HOMEOPATHIe studeren!

Elvira.

• Son

Hoi Elvira

Een homeopaat worden na huisarsten opleiding of weet ik veel wat in die reguliere en medische sector is heel wat anders dan te worden via een cd-romtje.

Evenals dat je volgens de wet ook jezelf als maatschappelijke werkster mag benoemen.

Son

• Hans

elvira schreef:

>

> Hoe verklaar je dan Hans, dat er ook REGULIERE HUISARTSEN

> zijn, die ook w HOMEOPATISHE middelen voorschrijven.

Ze doen wat de klanten vragen, net als ziekenfondsen die die rommel vergoeden.

> Deze HUISARTSEN hebben een jarenlange studie achter de rug, maar

> die zijn er ook van overtuigd dat homeopathie werkt.

Professor Betz (SKEPP, Belgie) is een mooi voorbeeld. Tegenwoordig reist ie de hele wereld over om kwakzalverij te bestrijden :-)

> Deze HUISARTSEN gaan na hun REGULIERE studie ook HOMEOPATHIe

> studeren!

Tsja, dom

Hans