eenvoud

• Poey

Vaak hoor ik van reguliere artsen, die niets met alt. geneesw. van doen willen hebben, dat zij een jarenlange studie achter de rug hebben die je niet kunt vergelijken met de prietpraat van alto's.

Afgezien van het feit dat ik veel bewondering heb voor de reg. artsen en hun behandelwijze en kennis, vraag ik mij dikwijls af waarom de mens (zoals hij bedoeld is..) niet op een eenvoudige, simpele manier kennis heeft van zijn eigen lichaam en met dezelfde insteek zijn lichaam gezond kan houden cq maken.

Hoe denken jullie daarover?

• Johan

Beste Poey,

Wat zou dat mooi zijn he? Als je met eenvoudige, simpele kennis van je eigen lichaam jezelf gezond kon houden of maken…

Helaas, de praktijk leert anders. Iedereen met een beetje verstand weet hoe hij gezond moet leven, maar dat wil nog niet zeggen dat je dan geen ernstige ziektes kunt krijgen en het wil al helemaal niet zeggen dat je die ernstige ziektes (kanker, AIDS, etc.) met een beetje zelfkennis kunt genezen….

Daarvoor is toch echt die jarenlange medische opleiding nodig en zelfs dan is het helaas vaak niet mogelijk iemand te genezen.

Maar onderbouw eens waarom jij denkt dat je met eenvoudige ‘kennis van je eigen lichaam’ wel kunt genezen? Het is een mooie gedachte, maar de praktijk leert anders…

Johan

• Poey

Maar onderbouw eens waarom jij denkt dat je met eenvoudige ‘kennis van je eigen lichaam’ wel kunt genezen? Het is een mooie gedachte, maar de praktijk leert anders…

Johan, ik beweer niet dat wij dat zouden kunnen. Maar stel dat we er wel toe in staat zouden zijn, dan zouden we dat de normaalste zaak van de wereld vinden. Net zo normaal als de zon die elke dag weer opkomt. Het zijn maar gedachten of mijmeringen zo je wilt, die voortkomen uit bewondering voor de perfectie van de natuur.

Groet,

Poey

• Jenny

Helaas, de zon komt ook niet iedere dag op. Het is hier te vaak grijs en bewolkt.

Niet echt een perfectie van de natuur te noemen, maar ik begrijp wel je stand punt.

Jenny.

• Hans

Poey schreef:

>

> Vaak hoor ik van reguliere artsen, die niets met alt.

> geneesw. van doen willen hebben, dat zij een jarenlange

> studie achter de rug hebben die je niet kunt vergelijken met

> de prietpraat van alto's.

> Afgezien van het feit dat ik veel bewondering heb voor de

> reg. artsen en hun behandelwijze en kennis, vraag ik mij

> dikwijls af waarom de mens (zoals hij bedoeld is..) niet op

> een eenvoudige, simpele manier kennis heeft van zijn eigen

> lichaam en met dezelfde insteek zijn lichaam gezond kan

> houden cq maken.

> Hoe denken jullie daarover?

“de mens (zoals hij bedoeld is..)” ?

Je moet wel in een erg goede god of iets vergelijkbaars geloven

Hans

• alteneut.

Hans, pleur nou is op van deze site. Alle antwoorden van jou zijn negatief. Als je niets op hebt met alternatieve geneeswijzen, ga dan ergens anders kijken.

Rot op!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• sjors

Al zou de mens ooit zoveel zelfkennis gehad hebben; tegenwoordig in ieder geval niet meer.

Kijk maar naar bijv. ons voedsel- of slaap/waakpatroon: we weten dat we het niet goed doen maar veranderen we het?

De maatschappij en conjunctuur waarin we leven bepalen andere maatstaven; iedere morgen naar ons werk, file heen, file terug, een zittend bestaan leiden, junkfood, te weinig of verkeerd gedoseerd bewegen…en we doen het allemaal. Voor de simpelste dingen luisteren we al niet naar ons lichaam!

sjors

• Poey

Hans, ik begrijp je opmerking niet. Omdat ik je mening op prijs stel, verzoek je om uitleg.

Zelf bedoelde ik de oorspronkelijk mens (wat dat dan ook moge zijn). Het is toch niet zo raar om daar bij stil te staan?

Groet,

Poey

• Poey

Sjors,

Dank je voor je bijdrage. Ik moet er nog wat over nadenken alvorens er op te kunnen reageren.

Groet,

Poey

• Hans

Poey schreef:

>

> Hans, ik begrijp je opmerking niet. Omdat ik je mening op

> prijs stel, verzoek je om uitleg.

misschien begreep ik jou niet

> Zelf bedoelde ik de oorspronkelijk mens (wat dat dan ook moge

> zijn). Het is toch niet zo raar om daar bij stil te staan?

wat is dan “de oorspronkelijk mens” volgens jou?

'zoals de mens bedoeld is' suggereert op zijn minst een opgezet plan of begrijp ik dat ook verkeerd?

Hans