eenvoud

• Hans

alteneut. schreef:

>

> Hans, pleur nou is op van deze site. Alle antwoorden van jou

> zijn negatief.

Het is maar net van welke kant je ze bekijkt.

> Als je niets op hebt met alternatieve geneeswijzen, ga dan ergens anders kijken.

Als je je er aan ergert, lees het dan niet.

> Rot op!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Erg intelligente reaktie

Hans

• Poey

Hans,

Een opgezet plan… ik weet het niet. Maar gelovig als ik ben kan ik mij de intentie ervan wel voorstellen.

Ik ben bang dat ik mijn overdenkingen allang niet meer begrijp en uit vrees om boven de box te gaan uitstijgen, laat ik het hierbij.

Dank voor bijdrage.

Groet,

Poey

• Hans

Poey schreef:

>

> Hans,

>

> Een opgezet plan… ik weet het niet. Maar gelovig als ik ben

> kan ik mij de intentie ervan wel voorstellen.

dan begrijp ik het (een beetje ;-))

Ik vond je vraag opmerkelijk omdat veel (westeuropese christelijke God-)gelovigen het leven zien als door God gegeven (en weer afgenomen), als een soort voorbestemd lot, waar je zelf niet zo bar veel aan kunt doen (behalve geloven dan ;-)). Het is dan wat vreemd als je wel van die schepper verwacht, dat ie je wel zo gemaakt heeft, dat je jezelf kunt genezen (wat overigens best vaak lukt).

> Ik ben bang dat ik mijn overdenkingen allang niet meer

> begrijp en uit vrees om boven de box te gaan uitstijgen, laat

> ik het hierbij.

misschien beter ja.

Hans

• Rob

Zeg alteneut.

Heb jij je pilletjes wel ingenomen?????

• Robert

Hoi Poey,

Ik denk persoonlijk dat de mens zichzelf ziek maakt en dat de mens, als hij echt wil, zichzelf ook weer beter kan maken. Ik heb het hier dan niet over transplantaties en zo. Maar ik geloof wel dat wanneer een mens naar zijn lichaam leert luisteren hij zelf kan zorgen dat het geneest. Maar dan moet je ook wel echt luisteren naar wat je lichaam aangeeft. Wij zijn zo helemaal niet ingesteld in deze maatschappij. Wanneer we ziek zijn nemen we een pilletje dat de signalen van het lichaam onderdrukt en we gaan gewoon lekker door. Vervolgens nemen de klachten ernstiger vormen aan, het lichaam geeft sterkere signalen en wat doen wij? We nemen twee pilletjes. En zo gaan we door. Zo maakt een mens zichzelf ziek. Dit is maar een simpel voorbeeldje. Ik geloof ook dat we zo collectief steeds zwaardere ziekten creëren. Ziekten als kanker en zo.

Er bestaat een boek waarin over heel veel ziekten en kwalen de psychosomatische achtergrond wordt beschreven en dat boek heet “De sleutel tot zelfbevrijding”. Daarin worden allerlei zaken beschreven achter ziekten waar we domweg aan voorbij lopen. Ik heb mezelf daar regelmatig in herkent met kleine dingetjes en het klopte steeds. Wanneer we niet meer naar ons lichaam luisteren maar toch wat willen veranderen kun je in dat boek vinden waarom je een bepaalde aandoening hebt. Vaak gaat het over gevoelszaken waar we aan voorbij gaan, we laten ons vaak te gemakkelijk beïnvloeden door anderen of massa-overtuigingen- en angsten. Wanneer we instaat zijn om werkelijk verandering aan te brengen in de psychosomatische achtergrond van een ziekte geloof ik dat we onszelf kunnen genezen.