Iemand Natuurgeneeskunde gestudeerd???

• Carlijn

Iemand kan om allerlei reden vocht vasthouden, maar het hoeft niet ernstig te zijn en het hoeft ook zeker niet te duiden op een hartfaal.

Als je met iemand praat, krijg je zelf wel in de gaten wat de reden ervan is, mocht het toch niet helemaal duidelijk zijn, stuur je diegene alsnog door naar een arts.

Ik vind het erg overdreven om hier zo op te reageren.

Dan zeg je: Tuurlijk moet het wetenschappelijk onderzocht zijn.

Uit het onderzoek wat is gedaan over die knie operaties, is ook gebleken dat de groep die daadwerkelijk geopereert is en de groep die een fake operatie heeft gehad zich allebei beter voelde. Hierdoor kun je toch ook niet zeggen dat (knie)operaties niet helpen???

Mensen gaan met een ander gevoel naar huis. Ik denk dat het bij veel mensen achter de oren zit.Met het gevoel dat je er aan geopereert bent,voel je je geestelijk anders en dat heeft effect op je lichaam.

Dit geldt ook voor Homeopathie en ik wil hier niet mee zeggen dat alle homeopathische middelen effect hebben, maar de negatieve publiciteit die de homeopathie op dit moment krijgt heeft hij niet verdiend en is ook niet altijd objectief.

En dan heb je het over het placebo effect, ik snap je reactie en aan de ene kant heb je daar volstrekt gelijk in,maar aan de andere kant: Wat boeit het als het niet "echt'' zal helpen, maar mensen voelen zich hierdoor weer hartstikke goed?? Daar gaat het tenslotte toch om?? Jammer dan dat er bedrijven zijn die hier belachelijk veel geld aan verdienenSo what???, de mens voelt zich er kennelijk beter door en dat is toch waar het allemaal om draait.

Ik ben blij dat er iets als Homeopathie is, alleen denk ik dat er door heel veel mensen verkeerd gebruik van word gemaakt en dat het soms een beetje doorslaat(kijk naar Silvia Millecam, het was de Natuurlijke geneeswijze die de schuld kreeg, maar zij was degene die er ‘'verkeerd’' mee omging).

Ik denk dat het goed zou zijn als huisarts en Homeopatische meer samen zouden werken.

• Carlijn

Vrijheid blijheid toch???

Iedereen is er zelf bij als die naar een homeopaat gaat. Alleen moet de mens wel realistisch blijven en niet in de de mensen die verkeerd met homeopathie omgaan gaan geloven.

Ik heb mijn bericht gelijk met jou geschreven, dus mijn reactie staat nog voor de jouwe!!

Groetjes

• Hans

Carlijn schreef:

> ……………………………….

>

> Dit geldt ook voor Homeopathie en ik wil hier niet mee zeggen

> dat alle homeopathische middelen effect hebben, maar de

> negatieve publiciteit die de homeopathie op dit moment krijgt

> heeft hij niet verdiend en is ook niet altijd objectief.

Homeopathie werkt nooit beter dan placebo (maar ik ontken niet dat het placebo-effect erg sterk kan zijn) en het principe is fundamenteel fout.

Van mij mag iedereen zich laten bedonderen, als ze dat maar weten. Lijkt me wel prettig als de diagnose door iemand gesteld wordt, die wat van het lichaam weet en niet door iemand die alles weet van overeenkomsten tussen symptomen en stoffen die dergelijke symptomen veroorzaken.

Hans

• kattekopje

Hoi Carlijn,

Sta zelf op het punt natuurlijke geneeswijze te gaan studeren, samen met een vriendin. Het lijkt ons een enorm interresant. Mijn eigen huisarts pakt eerst de natuurlijke geneeswijze als je wat mankeert eer hij de chemisch vervaardigde medicijnen voorschrijft.Denk dat je gewoon je gevoel moet volgen.En tot op de dag van vandaag zijn er genoeg mensen die daadwerkelijk baat hebben bij natuurgeneeswijze, anders had het allang niet meer bestaan.

Veel sucses…kattekopje

• Johan

Carlijn schreef:

>

> Iemand kan om allerlei reden vocht vasthouden, maar het hoeft

> niet ernstig te zijn en het hoeft ook zeker niet te duiden op

> een hartfaal.

> Als je met iemand praat, krijg je zelf wel in de gaten wat de

> reden ervan is, mocht het toch niet helemaal duidelijk zijn,

> stuur je diegene alsnog door naar een arts.

Ik vrees dat je je eigen kunnen hier ernstig overschat…. om vast te kunnen stellen wat de reden is dat iemand voch vasthoudt, moet je arts zijn. Bovendien is er meer voor nodig dan een gesprek om de oorzaak van het vochtvasthouden te kunnen achterhalen. Alsjeblieft, doe je medemens een plezier en verdiep je enigszins in de materie voor je zulke uitspraken doet….

> Ik vind het erg overdreven om hier zo op te reageren.

Ik maak me zorgen om het welzijn van de patienten, daarom reageer ik zo. Ik ben zelf arts en weet hoe moeilijk het is om alleen al te kunnen differentieren tussen ernstig en niet ernstig…….

> Dan zeg je: Tuurlijk moet het wetenschappelijk onderzocht zijn.

> Uit het onderzoek wat is gedaan over die knie operaties, is

> ook gebleken dat de groep die daadwerkelijk geopereert is en

> de groep die een fake operatie heeft gehad zich allebei beter

> voelde. Hierdoor kun je toch ook niet zeggen dat

> (knie)operaties niet helpen???

Je valt in herhaling, ik heb in mijn vorige reaktie al gezegd dat in dit specifieke geval de knie operatie dus inderdaad niet heeft geholpen, dat is een logische conclusie. Ik ben erg benieuwd trouwens naar waar dit onderzoek gepubliceerd is, want het lijkt me erg onethisch om mensen te opereren als dat niet nodig is… normaal gesproken worden dergelijke onderzoeken afgebroken op ethische gronden.

> Mensen gaan met een ander gevoel naar huis. Ik denk dat het

> bij veel mensen achter de oren zit.Met het gevoel dat je er

> aan geopereert bent,voel je je geestelijk anders en dat heeft

> effect op je lichaam.

> Dit geldt ook voor Homeopathie en ik wil hier niet mee zeggen

> dat alle homeopathische middelen effect hebben, maar de

> negatieve publiciteit die de homeopathie op dit moment krijgt

> heeft hij niet verdiend en is ook niet altijd objectief.

Dus jij vindt dat we eigenlijk niet te veel kritiek op de homeopathie mogen hebben, ook al berust de (eventuele) werking mogelijk volledig op het placebo-effect?

> En dan heb je het over het placebo effect, ik snap je reactie

> en aan de ene kant heb je daar volstrekt gelijk in,maar aan

> de andere kant: Wat boeit het als het niet "echt'' zal

> helpen, maar mensen voelen zich hierdoor weer hartstikke

> goed?? Daar gaat het tenslotte toch om?? Jammer dan dat er

> bedrijven zijn die hier belachelijk veel geld aan verdienenSo

> what???, de mens voelt zich er kennelijk beter door en dat is

> toch waar het allemaal om draait.

Jeetje, wat ben jij cynisch zeg! Het maakt niet uit wat je doet en hoeveel je eraan verdient, als er een paar mensen zijn die zich (door het placebo-effect) beter voelen dan is het goed….. gelukkig werkt de reguliere geneeskunde niet zo. Bij ons wordt een middel eerst uitvoerig getest, zodat niet alleen vaststaat dat het werkt, maar ook dat het veilig is.

> Ik ben blij dat er iets als Homeopathie is, alleen denk ik

> dat er door heel veel mensen verkeerd gebruik van word

> gemaakt en dat het soms een beetje doorslaat(kijk naar Silvia

> Millecam, het was de Natuurlijke geneeswijze die de schuld

> kreeg, maar zij was degene die er ‘'verkeerd’' mee omging).

> Ik denk dat het goed zou zijn als huisarts en Homeopatische

> meer samen zouden werken.

Wacht even hoor, nou breekt mijn klomp…. je zegt dat de schuld van het overlijden van Sylvia Millecam volledig bij haarzelf ligt??? De ‘geneeswijze’ en ‘genezer’ gaan vrijuit? Nou, ik kan je vertellen, als ik mijn patienten in het ziekenhuis zo behandel dat ze door mijn toedoen overlijden, dan ben ik toch echt verantwoordleijk hoor! Zou een mooie boel zijn als de patient de schuld kreeg van het falen van de genezer…. waarom zou dat principe dan niet gelden voor de alternatieve geneeswijzen? Nee, de beoefenaar van kwakzalverij is ZELF verantwoordelijk voor het welzijn van zijn patienten!

Beste Carlijn, alsjeblieft, hou je niet bezig met het behandelen van zieke mensen… doe dat je medemens niet aan. Je hebt een hele cynische en verantwoordelijkheid afschuivende kijk op de gezondheidszorg…. zoek een andere hobby, in naam van de volksgezondheid…

Vriendelijke groet,

Johan,

arts

• Johan

Carlijn schreef:

>

> Vrijheid blijheid toch???

> Iedereen is er zelf bij als die naar een homeopaat gaat.

> Alleen moet de mens wel realistisch blijven en niet in de de

> mensen die verkeerd met homeopathie omgaan gaan geloven.

Ohhh, zit dat zo…. en hoe weet een patient of de homeopaat ‘goed’ omgaat met de homeopathie? Wat is het verschil tussen goed en slecht omgaan met de homepathie? Het kon toch best allemaal maar placebo zijn? Dus dan maakt het toch helemaal niet uit hoe je met homeopathie omgaat?

Johan

• Hans

Je weet zeker nog niet dat een fors deel van de farmaceutische geneesmiddelen een natuurlijke oorsprong heeft. De werkzame stof wordt uit het ruwe produkt gehaald en in een pil of capsule gestopt. Voordeel daarvan is, dat je niet alle andere onwerkzame, maar wel actieve, bestanddelen van de plant consumeert.

Daarnaast is de dosering gegarandeerd constant en bekend, bovendien goed onderzocht op maximaal effect bij minimale (of in sommige gevallen acceptabele) bijwerkingen. Dat alles kun je van die fantastische puur natuurlijke produkten niet zeggen. Ik zie dan ook niet in hoe die beter kunnen zijn dan de ‘chemische’.

Hans

• Carlijn

Ten eerste Hans: Heb ik absoluut NIET gezegd dat homeopathische middelen beter zijn dan Chemische. Iets wat jij beweert!!!!

En ten tweede Johan: Mensen met een gezondverstand weten hoever je moet gaan en wat je moet geloven en wat niet.De 1 vind dat hij goed met homeopathie omgaat en de ander vindt dat diezelfde persoon dat niet doet. Iedereen heeft zelf de keus.Zolang men realistisch blijft en de homeopathie niet teveel overschat wordt er goed met homeopathie omgegaan.

En inderdaad, wat is eigenlijk goed??? Als Silvia Millecam ervoor kiest om zich te laten behandelen op natuurlijke wijze,terwijl ze kanker heeft,dan is dat altijd nog haar eigen besluit geweest en ik geloof niet zij hier de gevaren niet van wist.

• Carlijn

O en kattekopje: Veel plezier met je studie!!!!!

• Johan

Carlijn schreef:

>

> En ten tweede Johan: Mensen met een gezondverstand weten

> hoever je moet gaan en wat je moet geloven en wat niet.

Daar sla je de spijker op zijn kop. Niet iedereen HEEFT een gezond verstand. Die mensen hebben dus gewoon pech volgens jou?

Mijn stelling is: als iedereen een gezond verstand had, bestond de hele alternatieve geneesknudde niet.

Groet,

Johan