misschien zit ik hier fout

• mariska

ze heeft in totaal 4 dagen infuus gekregen, we hebben haar medicamenten ingespoten omdat ze niets in de maag kon verdragen. We hebben haar thuis in haar toch vertrouwde omgeving gelaten dus lag ze ook hier aan het infuus.

Ze kon allen aandacht en liefde en rust(ja ja Hans) van de baasjes niet missen. en de stress van de dierenkliniek had haar niet geod gedaan. Het was erop of eronder en goddank hadden we geluk.

Nu zijn we bezig met enchinia bijgeven om haar wat op krachten terug te krijgen, haar weerstand op peil te krijgen. Het bedrag wat dat kostte heeft ons de hongerdood niet gebracht, zakje infuusvloeistof kost al 25 euro en dan hebben we de hele riedel medicamenten en dierenartskosten nog niet meegerekend.

Ook dat kun je als geldklopperij zien want het virus is niet bekend, als we op de uitslagen van het bloed hadden moeten wachten voordat we aan medicamenten gingen beginnen was Indy al dood en begraven geweest.

Wat heb je nodig als je misselijk bent, diaree hebt, zeer snel en ernstig verzwakt, en een ontsteking hebt??? Vocht via het bloed, peneceline iets tegen misselijkheid ,iets tegen diarre, iets om aan te kunnen sterken en eetlustopwekkers.

Dat beetje extra wat ik als antwoord hier hebt gekregen zal me dus de kop niet kosten en we gaan er gewoon mee door.(enchinia, en ja ….we blijven van haar houden,) De homeopatische dierenartsen zijn hier in dit gedeelte belgie niet gevonden maar ik ga er zeker achteraan. Ik heb wel een handoplegger gevonden.

Eigenlijk kort samengevat: INDI is okay en allen die serieus waren met hun antwoorde BEDANKT!!!!!!!!!!!!!!!

groetjes Mariska

• marjan

hoi mariska, wat fijn dat het weer beter gaat met indy. ik heb even voor je rondgezocht, op www.huisdierendokter.nl kun je online advies vragen over aandoeningen van je huisdier en medicijnen bestellen. het klinkt wat knullig, dierendokter maar het ziet er zeer serieus uit, ik zou zeggen kijk zelf even. wel zou ik nog even informeren over indy's voer, ik weet niet wat je nu geeft, maar speciaal puppyvoer is gericht op groei terwijl indy nu eerst moet aansterken en dan kan het groeien te hard gaan en teveel van het lijfje vragen, ik bedacht het me omdat onze pup ook eerder van de puppybrokken afmoest i.v.m. kans op groeipijn door te hard groeien. ik zou het overleggen met de dierenarst of misschien die huisdierendokter. ik hoop dat het goed blijft gaan met indy! groetjes marjan

• marjan

beste hans, dit bedoel ik nou als ik het heb over de vervelende sfeer en reacties op dit forum. er werd door mariska niet om een middel tegen het virus gevraagd maar om iets natuurlijks, naast de medicijnen die het hondje al krijgt, om aan te sterken en het virus misschien wat sneller te laten verdwijnen. wel eerst goed lezen dus voor je wat zegt. en dan is het niet zo vreemd dat het woord echinaforce valt want wij, domoren in jouw ogen w.s., geloven wel dat dit middel kan helpen de weerstand te verhogen en zou dus een mogelijkheid kunnen zijn. wel ben ik het met je eens dat het advies van zegik…nogal ongenuanceerd is, ik zou zoiets niet doen zonder advies aan een dierenarts te vragen die ook met homeopathische producten werkt. en wat het geld betreft, van een bezoekje aan de gemiddelde dierenarts kun je wel tig flesjes echinaforce kopen, dus…….

groeten marjan

• mariska

dank je wel voor de site ik ben er overheen gefietst heb hem opgeslagen en ga vanavond eens serieus lezen. Ziet er goed uit.

Het is niet eens zo heeel belangrijk wat Indi eet, als ze maar eet.De dierenarts raadde aan om desnoods kattenvoer uit blik te geven. Ik ben zelf ook niet zo een grote fan van puppenvoer, je hoort steeds vaker dat dierenartsen dit voer na 5 maanden afraden.

Indi moet dus binnen twee maanden weer gewoon op hondenvoer staan maar mag voor die tijd gewoon “gevuld” worden. Ik voer haar nu Frolic (das het enige wat er met smaak ingaat) wat de andere honden als beloning/snoepje krijgen.

Verder eet ze vers vlees (biefstuk heeft ie graag) en koolvis en geblanceerde groenten.

Ik heb een intressant stuk gelezen over tekort aan vitaminen c bij honden. Misschien iets om eens door te lezen nu ik weet dat ook jij een hondje hebt.

http://www.joebattsarm.com/labradornet/hd_vitc.html

Zin om over je hondeke mee te babbelen op het cocker prikbord (lees gezellig kletsen over je hond kat kind kleinkind nieuwe auto) Daar is de sfeer prima te hebben. http://beta.prikpagina.nl/list.php?num=1407

groetjes Mariska en een poot zonder infuusnaaldje van INDI