Wie weet hoe.......

• Soraya

Hoi hoi,

Ik ben opzoek naar een alternatieve genezer/geneeswijze om mijn allergieën te verlichten. Ik ben namelijk allergisch voor o.a. tarwe, soja en pinda's. Met name het tarwe-gebeuren gaat me niet goed af…… Ik mis het eten van brood! Tarwevrij brood is trouwens niet te vreten, nee heb alles uitgeprobeerd hoor jaja.

Is er iemand hier die misschien een goede tip heeft? Iemand met ervaringen? Positief of negatief….

Groetjes

Soraya

• sunny

Kijk eens op de site www.allergie-weg.nl

• Soraya

Hoi Sunny, die ken ik al….. maar ik zoek een alternatieve genezer of iets dergelijks…. ook wel een methode maar ja dan moet je eerst een alternatieve genezer hebben gevonden…schnappiee ;)

Soraya

• sunny

Ergens (onderaan?)op die site staan adressen, dan kan je een behandelaar opzoeken bij je in de buurt, de NAET methode die beschreven wordt werkt wel heel goed.

• Soraya

Heb je er zelf ervaring mee?

Groetjessss Soraya

• sunny

ik heb er wel in mijn naaste omgeving ervaringsverhalen gehoord, ik volg nu een cursus Touch For Health bij een mevr. die ook die NAET behandelingen geeft en het is de bedoeling dat ik in de toekomst ook die opleiding ga volgen van NEAT, omdat het zo goed werkt.

Ik ben er mee in kontakt gekomen omdat ik een zoon heb die hooikoorts heeft , ze gaat hem volgende winter behandelen.

Omdat je een aantal uren na een behandeling niet in kontakt mag komen met de stof waar je allergies voor ben kan hooikoort alleen in de winter behandeld worden, dan zijn er geen pollen in de lucht.

Ikzelf ben ook voor een 20tal stoffen allergies en wordt dan in die tijd ook door haar behandeld.

• Verheijden

Hier staan naet-adressen: http://www.allergie-weg.nl/Adressen%20van%20NAET-,%20JMT-%20en%20TAT-therapeuten%20in%20Nederland.htm

Zeg Sunny, in april is de opleiding NAET. Met TFH als vooropleiding wordt je daar toegelaten. Uiteindelijk kan het voordelig zijn. Ga maar eens na wat 10 behandelingen kosten. Wij van Allergie-weg.nl gaan er ook heen. Let op: 7 + 8 + 9 april is het al.

Het is inderdaad handiger om pollenallergieën buiten het pollenseizoen te behandelen, maar het kan ook tijdens. Kan je wel extra behandelingen kosten als een behandeling wegens omstandigheden niet meteen 100% slaagt. Maar ja, als je zelf behandeld …, spelen geld en tijd geen rol.

http://www.allergie-weg.nl/opleidingen.htm

• Rina

Hallo,

Ik ben hypnotherapeut en de ervaring is dat men hiermee ook allergieen kan helpen oplossen. Want vaak is het een gegeven dat er dieper weg een ervaring ligt.

Het is ook een mogelijkheid.

Groetjes

• Paulien

Hoi Soraya,

Ik ben ook allergisch voor tarwe. Omdat ik het vrijwel altijd mijd kan ik er nu weer een beetje tegen, zeg maar een of twee sneetjes per week. Dus als het ergens door zit (vermicelli in de soep enz.) is het niet erg.

Ik heb ook geen ultime oplossing maar eet havermout pap, bak zelf brood van rogge-mais en spelt-haver, eet vaak boekweit, rijst en quinoa. Veel melen lenen zich wel voor het maken van pannekoeken. Kan ook goed met water ipv melk.

Heb je al eens spelt geprobeerd? Dit is een ouder tarweras wat vaak minder allergische klachten geeft. Hier is ook beter brood mee te bakken. Ik kan er wat beter tegen dan tegen gewone tarwe maar ik moet veel blijven afwisselen.

Verder hebben natuurvoedingswinkels spul van Schnitzer, het “inkabrood” vind ik erg lekker en het boekweitbrood is aardig te eten. Het rijst-toast brood echter heb ik weggegooid zo smerig vond ik het. Verder is er roggebrood en brood van rogge gemaakt (verkopen ze in mijn natuurvoedingswinkel tenminste) en natuurlijk rijstwafels …. als je de tijd hebt om lang te knabbelen :-).

Als je de ultime oplossing hebt gevonden dan hoor ik het graag :-)).

groetjes,

Paulien

(www.me-zelf.nl)

• Soraya

Hoi Paulien,

Thanx voor je reactie

Ik eet als ontbijt meestal Nutrix dat is gemaakt voor baby's vanaf vier jaar die geen gluten mogen. Het is dan ook gemaakt van rijstebloem en rijstevlokken. Best smakelijk. Ik ben van oktober 2004 tot vandaag maar 1 keer ziek geweest…van een handje chips, zat waarschijnlijk ook tarwemeel doorheen zoals bij bijvoorbeeld bij Pringles. Ik durf nog niet echt iets te proberen.

Spelt heb ik al eens geprobeerd. Spelt is een tarwesoort en viel niet goed bij mij. Toch een week bezig geweest met overgeven (en de rest dat erbij komt), wel jammer want speltbrood is errruugg lekker. Dit brood staat ook vaak tussen andere tarwe-brooden dus niet goed voor mij. Maar ja als het bij jou wel goed valt heb je geluk!

's Middags eet ik Wasa crackers, de roggemeel-vorm (wasa Runda harty-rye en wasa volkoren). Rijstewafels ben ik niet meer zo dol op… maar goed, hou het goed vol zo!

Glutenvrij brood vind ik maar niks! Echt viessss

Voor pannekoeken gebruik ik mix B van schar, ik gebruik veel dingen van schar.

Ik ga zeker een keer een iets van alternatieve geneeswijze doen, weet alleen nog niet wanneer en wat en hoe enz. maar als het zo ver is dan laat ik het zeker hier weten!

Doeg doeg

Groetjes Soraya