Wie weet hoe.......

• Paulien

Hoi Soraya,

Zo zeg, jij kan echt niet tegen tarwe! Misschien dat een orthomoleculaire aanpak bij jou nog kan helpen om in ieder geval minder gevoelig te worden voor allergieen?!

zie www.mbog.nl voor behandelaars in jou omgeving.

Van Schar heb ik nooit gehoord. Is dat een merk wat in de supermarkt verkrijgbaar is? Ik koop alles bij de plaatselijke molen, die hebben veel soorten biologische melen.

Ja die rijstwafels. Ik heb ze ook jarenlang gegeten maar ze kwamen me ook mijn neus uit :-/. Rijstwafels zijn ook best gevoelig voor schimmelen en muf gaan smaken. Is niet algemeen bekend. Die van zonnatura waren het beste maar nu ze de verpakking hebben aangepast weet ik dat ook niet meer zo zeker omdat het er nu niet meer luchtdicht uit ziet.

Bedankt voor de tip van Nutrix, had ik nog niet aan gedacht.

groetjes,

Paulien

• Soraya

Hoi Paulien,

Weet je dat je ook via internet eten kan bestellen? www.sorgente.nl het is heel makkelijk, meld je aan als nieuwe klant en je kan bestellen.

Dr. Schär is een fabrikant. Je kan het bij Sorgente bestellen maar ook kopen bij sommige natuur/reformwinkels. Het is natuurlijk wel belangrijk dat je toch de etiketten goed doorleest om eventueel sporen van tarwe, want het zijn glutenvrije producten en glutenvrije producten kunnen sporen van tarwe bevatten. (de meeste producten zijn tarwevrij) Op de site van Sorgente kan je ook een zoekfunctie instellen om producten te zoeken die tarwevrij zijn. Erg handig. De lijst klopt niet helemaal, want er zijn meer tarwevrije producten. Als je een product aanklikt krijg je een “allergenenlijst” te zien, bijv. is het lactosevrij, soja-eiwitvrij, tarwezetmeelvrij enz. erg handig dus!

Nou ik hoop dat je hier wat aan hebt, ik zal de site die jij hebt genoemd eens een keertje doornemen, thanx

Oja heb jij ook de vrije-merkartikelenlijst besteld/gekocht bij het Voedingscentrum? Heel handig voor in de supermarkt!

Groetjes Soraya

• Janny

Lieve Soraya

Ik ben zelf zo'n 50 jaar allergies geweest voor zeer veel dingen.

Sinds 10 jaar ben ik erg aan mezelf aan het werken geweest.

Heb daarbij hulp gehad van een goede Klassieke Homeopaat, een aanrader dus.

Maar vooral het naar binnen keren, en daar zoeken naar de emoties en de dingen van mijn leven.

Hebben mij leren inzien waar ik dus echt allergies voor was,dit heb ik verwerkt.

En mijn allergie is dus nu verdwenen.

Zeker niet iets wat je in een week doet, het is een langdurig proces.

Maar alle middeltjes en het laten staan van alles heeft me die 50 jaar nooit geholpen.

Behalve de homeopaat kan het ook zijn dat er nog andere genezers bij nodig zijn.

Reiki heeft mij ook veel geholpen om dieper te gaan

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, want mij inziens is er voor alles een tijd en kan je dit nu nog niet zien zitten. Volg dan gewoon je gevoel uit je hart.

Groetjes JannySoraya schreef:

>

> Hoi hoi,

>

> Ik ben opzoek naar een alternatieve genezer/geneeswijze om

> mijn allergieën te verlichten. Ik ben namelijk allergisch

> voor o.a. tarwe, soja en pinda's. Met name het tarwe-gebeuren

> gaat me niet goed af…… Ik mis het eten van brood!

> Tarwevrij brood is trouwens niet te vreten, nee heb alles

> uitgeprobeerd hoor jaja.

> Is er iemand hier die misschien een goede tip heeft? Iemand

> met ervaringen? Positief of negatief….

>

> Groetjes

>

> Soraya