zoontje met eczeem

• juud

Dag lieve mensen!!! Neem aub even de tijd om mijn berichtje te lezen!!!!

Mijn zoontje had vanaf dat hij 6 weken oud was eczeem. Hij was een echte huilbaby,,bijna niet slapen,overstrekken, kortom een hele onrustige baby.

Toen kreeg hij ook nog blaasontsteking, dus nagekeken bij een kinderarts, maar bleek allemaal in orde te zijn. Met 9 maanden bloed laten testen,is niks uitgekomen.

Ik liep bij een homeophaat sinds februari 2006 maar ben net gestopt omdat ik niet genoeg resultaat zag! Maar sinsdien lijkt het weer erger te worden!!!

Ik zit al op koemelkvrije artikelen,, dus dit kan het niet zijn. Ik kijk ook uit met kleurstoffen en suiker,,

Ik heb laatst een fotoreading laten doen en hieruit bleek dat hij een koemelkallergie heeft en dat ik dus op moet passen met suiker en kleurstoffen???En dat hij een heel gevoelig jongetje is en zo ook zijn huidje,,,

Maar nu hij dus nog steeds eczeem heeft en het steeds weer erger word,,weet ik het niet meer,, mijn zoontje is nu inmiddels alweer dikke 14 maanden.

Wie O wie zou me welke geneeswijze aanbevelen????

Ik hoor het graag… want ik zie door de bomen het bos niet meer…

Bedankt voor je eventuele reactie>..

vriendelijke groetjes

Judith

• Linda

Hoi,

Ik vind zelf de kinesiologie een hele goede behandelmethode voor bijna alle kwalen, zeker bij kinderen.

Kijk eens op www.allergie-weg.nl. Dit gaat ook over een onderdeel van de kinesiologie die allergien behandelt. Als je even zoekt op de site, kun je een heleboel ervaringsverhalen terugvinden. (volgens mij staan er een aantal bij met koemelkallergie).

Sterkte.

Linda

P.S.: mocht je interesse hebben, zoek dan een kinesioloog op de site van topki.nl en informeer van tevoren of de betreffende kinesioloog wel allergien kan behandelen. Niet elke kinesioloog kan nl. allergien behandelen!

• Diana Bakker

Hallo Judith,

Wat ontzettend naar. Voor je zoontje, maar ook voor jou. Ik kan me voorstellen dat je het niet meer weet. Uit je verhaal begrijp ik dat je alleen bij een homeopaat bent geweest (naast de reguliere weg) en verder nog niet.

Die therapieen die Hanni en Linda aanbevelen kan ik ondersteunen. Wat je ook zou kunnen doen is een iriscopist/natuurgeneeskundige raadplegen. Hier heb ik zelf hele goede ervaringen mee. Diagnose wordt dan gesteld via de iris.

Het kan zijn dat je zoontje een tekort heeft aan vitamine H (biotine). Dit vitamine is verantwoordelijk voor een goede conditie van de huid en de haren. Een gebrek aan dit vitamine komt wel eens bij baby's voor. Dit is dan herkenbaar aan een ontstoken en schilferige huid.

Ik kan je helaas geen goede iriscopist aanbevelen omdat degeen die ik altijd consulteerde gezien zijn leeftijd geen praktijk meer voert.

Heel veel succes

Groet Diana

• Jessika

Met mijn beide kinderen heb ik heel goede ervaringen met rooibosthee. Hiermee maakte ik de voeding aan en dit hielp echt heel erg goed. Mijn zoontje had heel veel last van harde ontlasting. Dit normaliseerde hierna snel, terwijl de thee echt niet laxerend is, dus absoluut geen kwaad kan. Mijn dochtertje had een heel erg droge, schilferende huid, tegen eczeem aan en ook last van de darmen. Ook bij haar behaalde ik prima resultaten. Het fijne van deze thee is, dat er in de thee geen stoffen zitten die kinderen/baby's niet mogen hebben en dus echt zonder risico uit te proberen is. Als het niet helpt kun je altijd nog overwegen om verdergaande maatregelen te nemen.

Sterkte, Jessika

• Johan

Hoi Juud,

Met alle respect voor de deskundigen hier m.b.t. complementaire geneeswijzen, maar zou je niet een doorverwijzing vragen naar een kinderdermatoloog?

Gr., Johan

• juud

hallo lieve allemaal,,

bedankt voor jullie reactie's!!!

Rooibosthee heb ik in de eerste paar maanden geprobeerd,, hele flessen maakte ik aan met thee ,, maar bij mijn zoontje zag ik geen resultaat!

Ik wend mij tot de alternatieve geneeswijzen omdat ik niet genoeg steun krijg van mijn huisarts,,die doet er heel erg luchtig over,,, zo van: Tja kinderen kunnen nou eenmaal last krijgen van eczeem,, gaat wel weer over,,, moeders maakt zich er drukker over dat het jongetje zelf…

Ik kreeg ook de tip van paardenmelk, heb deze trouwens al vaker gehoord,,misschien dat het toch een overweging is om dit is te proberen.. Ik zit momenteel op een melkvrijedieet,,en daar kan paardemelk wel bij,,

Geitenmelk kan niet,, had ik ook wel eens gehoord,, dat dit goed is tegen eczeem.

Ik ga eens even zoeken onder allergie-weg… en kijken wat het beste lijkt of is.

Bedankt voor jullie info,,,

Liefs juud

• juud

P.S ik heb toen mjn zoontje ongeveer 2 weken oud was ook een chiroprakter bezocht,,zijn rugge en nek wervels zaten vast…. maar hier door is zijn huilen toen niet afgenomen,,, 4 weken later kreeg hij dus eczeem,,dat was ik nog vergeten te vertellen.

Mijn homeopaat waar ik naar toe ging,, die deed aan biorenesantie ofzoiets??

via een spiertest op mij,,, (vond dat nogal vlug gaan allemaal) keek ze of mijn zoontje ergens allergiesch voor was,,,

En met zo'n soort stokje,,, met een spiraal eraan,,, deed ze testjes of hij ergens op reageerde,,,,

Het ging allemaal zo vlug,, en ik kreeg tabletjes en druppeltjes mee,, en visolie ed…

Groetjes

• Johan

Hoi Juud,

Heb je onderstaande link al eens geraadpleegd?

http://www.babyallergie.nl/koemelkallergie.htm

Gr.,

Johan

• popke

Hoi Juud,

Ik hoop dat je inmiddels de oplossing hebt gevonden voor de eczeem van je zoontje.

En wellicht heb je er een hele goede reden voor, maar waarom kun je geen geitenmelk gebruiken????? Een koemelkallergie is toch geen geitenmelkallergie? Melksuiker, eiwit en vetten in geitenmelk zijn immers heel anders dan die in koeienmelk. Ik woon in Ierland en hier zweren de mensen bij geitenmelk als het gaat om astma en eczeem. We hebben een aantal ‘klanten’ die hier aan huis melk komen kopen omdat die kinderen hebben met astma en eczeem en ze hebben er heel veel baat bij (anders zouden ze niet steeds terug komen voor meer).

Ook mijn moeder had eczeem die maar niet weg wilde gaan en met geitenmelk is het wel gelukt.

Dus als het even kan (als het niet om een geitenmelkallergie gaat) zou ik zeggen: probeer geitenmelk. Dat is ook nog goedkoper dan paardenmelk en makkelijker aan te komen.

Ik hoop dat je zoontje snel voorgoed van zijn eczeem af komt.

• sunny

google bij NAET