Hoe werkt reiki?

• R. Lier.

Aan allemaal,

van meerdere kanten ben ik hier valselijk beschuldigd dat ik nergens inhoudelijk op in ga. Het tegendeel is het geval. Maar ja, als blindelovigen moeten jullie wel in het blinde terugslaan. Wie blind is, is immers blind.

Sinds een week vraag ik jullie: hoe werkt reiki? Nou, Joke zegt dat die vraag beantwoord is. Ik heb geen antwoord gezien. Maar kom, plaats het antwoord nog eens en dan wel in deze thread,

Regu L.

• peer

niet!

• eva

Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.R. Lier. schreef:

>

> Aan allemaal,

>

> van meerdere kanten ben ik hier valselijk beschuldigd dat ik

> nergens inhoudelijk op in ga. Het tegendeel is het geval.

> Maar ja, als blindelovigen moeten jullie wel in het blinde

> terugslaan. Wie blind is, is immers blind.

>

> Sinds een week vraag ik jullie: hoe werkt reiki? Nou, Joke

> zegt dat die vraag beantwoord is. Ik heb geen antwoord

> gezien. Maar kom, plaats het antwoord nog eens en dan wel in

> deze thread,

>

> Regu L.

• Sonia

Dus reiki heeft te maken met terugkaatsen?

• Ivar Mol

Regu,

Je vraagt naar bewijzen terwijl ik die al 2 maal heb aangegeven.

Bij deze dus nogmaals:

Het Reiki kompendium, Walter Lübeck, FArjava Petter, William Lee Rand, hoofdstuk 9 bladzijde 73 t/m 79.

Daarnaast zijn er wetenschappelijke publicaties verschenen over de werking van Reiki energie verschenen in Science, Times en andere wetenschappelijke bladen. Als je de nummers wil weten, laat het mij weten.

Meerdere verzekeringsmaatschappijen zoals Zilveren Kruis hebben eigen onderzoek gedaan naar patienten die naast de reguliere zorg Reiki behandelingen hebben gekregen, contra zij die dit niet hebben gekregen. Ook deze publicaties zijn op te vragen.

Beste Regu, bewijs is er genoeg, je moet er alleen wat voor doen.

Met groet,

Ivar Mol

www.reiki-lotus.com

www.reikiforum.nl

• Sonia

Ik weet niet of R.Lier dit wil, maar ik wil zeker die nummer weten van publicaties in wetenschappelijke bladen. Ik kan ze niet vinden.

Voor wat betreft het reiki-kompendium: ik wil onafhankelijke bewijzen. De paus vindt ook dat zijn godsgeloof gefundeerd is, dit zegt niets over de vraag of god bestaat.

Overigens is van je hele onderzoeksverhaal niets te vinden op de site van zilveren kruis ( http://www.zilverenkruis.nl/ ). Het aldaar te vinden klantenservicenummer weet helemaal niets van zo'n soort onderzoek, laat staan van (positieve) resultaten.

Tot nu toe is je bewijs dus nog steeds 0,0.

En op de vraag “hoe werkt reiki” heb je helemaal nog niet geantwoord, maar ik ben geduldig. Hopelijk wil je dit nog nader toelichten.

• Ivar Mol

In dit hoofdstuk wordt ook onafhankelijk onderzoek aangekaart.

Echt onafhankelijk onderzoek?

Dr. James Oschmann “Energy Medicine - the Scientific Basic”

Churchill Livingston, 2000.

Groets,

Ivar

• Sonia

Oschmann is een reikimeester en dus zeker niet iemand die in aanmerking komt als onafhankelijke wetenschapper. Zie mijn vergelijking met de paus eerder.

Heb je voor mij die Times en Science en andere wetenschappelijke publicaties al?

Ik heb namelijk gezocht tot eind 1999, maar niets pro gevonden.

Inmiddels vind ik wel heel wat wetenschappelijke publicaties met contra bewijzen.

Geinteresseerd?

• Ivar Mol

Een wetenschappelijk citaat,

Heden zijn PSI (telepathie en helderziendheid) en PK (Psychokinese en de invloed op het materiële) wetenschappelijk bewezen feiten (Universiteit van Edingburg, Rhine Center, Stanford Research Institute (SRI) en andere). Nu kunnen en mogen we accepteren dat er méér bestaat tussen hemel en aarde. Vandaag zijn fysica en parapsychologie versmolten omdat men tot dezelfde conclusies kwam. Onze wereld moet een soort psychische manifestatie zijn, die we materieel in ruimte en tijd ervaren. Achter de schermen bevindt zich de bron, waar alles samenwerkt in één “eenheid”. Onze wereld is een soort gematerialiseerde constructie van een Holistische Realiteit. Vandaar kunnen we besluiten dat onze materiële wereld een grotere werkelijkheid verbergt, waarin parapsychologische fenomenen een noodzakelijk bestaan innemen. Dit zijn de conclusies van diepgaande onderzoekingen zowel in de biologie (morfogenetische velden), in de fysica (quantumtheorie en “het bewustzijn schept de aard van de waarneming, inclusief de oorzaken” bewezen in 1991 door Prof. Wheeler in een geniale natuurkundige proefopstelling), als door de vorderingen van het hersenonderzoek (het bewustzijn schuilt niet in de hersenen) en van het nieuwe parapsychologische onderzoek met Ganzfeldexperimenten en Meta-analyses die iedere kritiek nu kunnen doorstaan. (David Bohm; Brian Josephson; Rupert Scheldrake en anderen)

Gebruikmakende van de standaardberekeningen zoals ze ook gebruikt worden in de andere takken van de wetenschap, staat de conclusie vast, dat paranormaal psychisch functioneren is aangetoond. De statische resultaten van de studies liggen ver boven wat kan verwacht worden, van wat nog door toeval mogelijk is. Argumenten dat deze resultaten zouden verkregen zijn ten gevolge van gebrekkige methoden in de experimenten zijn krachtig weerlegd. Effecten van gelijkaardige krachtige resultaten, in vergelijking met deze verkregen bij de door de regering gesponsorde onderzoekingen in SRI (Stanford Reseach Institute) en SAIC (Science Applications International Corporation), zijn gerepliceerd in een aantal verschillende labo's over de hele wereld. Zulke consistentie kan niet redelijk verklaard worden in termen van fraude of gebruik van gebrekkige methoden. Psychisch functioneren is betrouwbaar genoeg om gerepliceerd te worden in behoorlijke begeleide experimenten. Dit is aangetoond met voldoende proeven met de benodigde langlopende experimenten voor statistische analyse, die nodig zijn om met zekerheid de herhaalbaarheid te bevestigen. Voorkennis, in welke antwoorden gekend zijn door niemand behalve in de toekomst, blijkt ook zeer goed te bestaan. Het is daarom onzinnig deze experimenten nog verder voort te zetten om nog meer bewijs te verkrijgen, omdat er nog weinig meer geboden kan worden aan iemand die weigert de onderzoeksresultaten te geloven die verkregen zijn door de hedendaagse bekomen collectie van gegevens.

Prof. Jessica Utts,

• Ivar Mol

Vond deze ook wel toepasselijk, al staat er niets over Reiki in.

Ivar.