Hoe werkt reiki?

• eva

hoi sonia

Nee ik reageerde op het eerste stuk van de Lier.Sonia schreef:

>

> Dus reiki heeft te maken met terugkaatsen?

• eva

ook dat kan helend werken,word toch bij medicijnen gedaan.Arjen schreef:

>

> Geef die nummers maar. Ik heb zelf eens gekeken op de Science

> homepage en ik heb daar geen artikel over Reiki gevonden met

> het archief zoekmachine. Ik heb wel artikelen gevonden met

> Pubmed; de meeste waren van alternatieve/holistische bladen

> en van verpleeg magazines, geen van allen wetenschappelijk te

> noemen. Dit heb ik wel gevonden:

>

> http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=9533499&dopt=Abstract

>

> Voor zover ik het kan zien kijken we naar een placebo effect.

>

> Arjen

• eva

Hoi Regu.

Blijf jij maar lekker vasthouden aan jou zwart wit verhaal(kennis} wetenschappelijk of niet of wel.Wetenschap betekend toch altijd nog veranderen omdat men steeds anderen en meerderen dingen ontdekt.Dus denk ik dan dat je je nooit op wat voor wetenschap dan ooit kan vast blijven bijten,daar zit te veel beweging in.Zwart wit word steeds meer grijs.

Of zie ik het te simpel.R. Lier schreef:

>

> De hele grap is nu juist dat reiki door geen enkele echte

> wetenschapper wordt geaccepteerd. En kom nou niet aan met die

> moroon Sheldrake. Die man is totaal dolgredraaid en aldus is

> hij wetenschapper af. En Simon Vinkenoog is ook niet jofel,

>

> Regu L.

• M.

Hey, slaap jij wel?????? Zo niet, dan kan je erg irritante gedrag veroorzaakt worden door slaapgebrek… :D

• Arjen

Ivar Mol schreef:

>

> Dag Arjen,

>

> Ik heb er een verhandeling over gelezen, een soort uitreksel.

> Je link werkt overigens niet.

Het is een PDF file, je hebt het programmaatje Adobe acrobat nodig. Dit programma is op heel veel plaatse gratis te downloaden. Wat staat er in het uittrekseltje, wie heeft dat geschreven, waar is dat uittrekseltje te vinden? In het artikel wordt met geen woord gerept over “eigen energie”, “mer-ka-ba” of uberhaupt mensen, dieren, leven of wat dan ook. het is een artikel over energie metingen gedaan naar energie dat oipgevangen wordt uit de ruimte. het is zeker geen bewijs dat reiki werkt.

> Ik hebb 2 voor iedereen opzoekbare artikelen aangedragen.

> Inderdaad gedaan door ReikiMasters, maar wetenschappelijk

> bewijs is een bewijs wel wetenschappelijk is vastgesteld.

De artikelen zijn verschenen in boeken. Het verschil tussen boeken en wetenschappelijke tijdschriften is dat bij de tijdschriften de onderzoeken worden getest op wetenschappelijke informatie door derden. Ter illustratie: er zijn boeken die wetenschappelijk bewijs claimen waar dat niet het geval is :Moerman, “leven van licht”, astrologie enz. Onderzoeken die alleen in boeken worden gepubliceert worden niet gezien als wetenschappelijk bewijs.

> Mag een Inoa Indiaan geen onderzoek doen naar de

> levensomstandigheden van zijn stam omdat hij bevoorrecht is?

Die indiaan probeert niets te verkopen. vertrouw je een onderzoek geschreven door een medewerker van Zanussi waaruit blijkt dat de Zanussi wasmachines het beste zijn?

> De artikelen die ik aangedragen heb worden geaccepteerd door

> de wetenschappelijke wereld, niet door jullie.

> Mijn beste, ik hoef niemand te overtuigen. Wil je zelf eens

> ervaren, kom eens langs, ik behandel iedereen gratis. Oordeel

> dan pas zelf maar.

Al gehoord van placebo effect. kun je me bewijs geven dat het gehele “energieverhaal” van reiki klopt. Kun je me het bewijs geven dat het meer is dan mensen prettig laten voelen en gerust te stellen door massage en de suggestie van “energies”? Uit de link die ik je gaf in een andere reactie wordt het energie voelen gedeelte als niet aanwezig bewezen (dubbel blind proef).

> Met groets,

> Ivar Mol

>

> www.reiki-lotus.com

> www.reikiforum.nl

Arjen

• R. Lier

Verdedigers van de gewone, aardse, observeerbare waarheid zijn inderdaad zeer irritant voor blindgelovigen als jij, hahaha,

Regu L.

• M.

Ik begrijp je standpunt wel maar je bent echt irritant in het uiten ervan. :D