Waar is de bron van dit artikel?
Natuurlijk is dat belangrijk. Je beroept je op wetenschappelijke bewijzen, maar tot nu toe zijn die flinterdun en nergens op gebaseerd. Erger nog, je verdraait de waarheid over onderzoeken bij zilveren kruis en publicaties in wetenschappelijke bladen.
Nu kom je met een artikel waar zulke aantoonbare onzin in staat (waar ik niet eens nu op in wil gaan) dat zelfs mijn buurvrouw het had kunnen schrijven.
Mijn buurvrouw is niet wetenschappelijk geschoold en wordt dus niet gehinderd door enige basale kennis over hersenonderzoek, en ik vrees jouw schrijfstertje ook niet.
Vandaar dat ik wil weten wat de bron van dit artikel is.
Ik begin namelijk te vermoeden dat je allerlei onzin en onwaarheden opneuzelt, zolang het volgens jou kan dienen als bewijs dat reiki bestaat.
Toch blijf ik geduldig, misschien kom je nog met iets zinnigs, of wellicht weten anderen dit wel.
Aan 7 of te wel R.L.
Je vroeg op de draad van Xavier hoe reiki tegen blokkades werkte.
Daar geef ik op 24-3-02 om 18:42 antwoord op.
Voor het geval dat je je afvraagd waar de energie vandaan kom……
Die energie komt van buiten ons, de kosmos of tewel van de bron door ons heen.
Klinkt als zweverig maar overal om ons heen is energie, die geven we door.
Een magnetiseur/handoplegger doet iets vergelijkbaars.
Maar hij gebruikt vaak energie van zichzelf, dat doen wij niet.
Hoe kunnen we dit doen………………..
Tijdens een reiki cursus wordt die plek , die voorheen altijd energie doorgaf maar door onze levenswijze en denken afgesloten is(bij de meeste, we zijn het vergeten) weer geopend.
Bewijzen…………..
Je vroeg in deze draad niet om bewijzen, maar om hoe het werkt.
Wil je bewijzen……….
Maar dan een afspraak met Ivar.
Hij bood je al een gratis behandeling aan.
Dan kun je het zelf ervaren.
Groetjes, Joke.
Ik geloof dat dit geen zin heeft.
Ik heb nu bewijzen geleverd maar als die ook al niet worden geaccepteerd, dan houdt het voor mij op.
Ik ga me weer bezig houden met dingen die ik belangrijk vindt.
Doe er verder mee wat je wilt, benader de universiteiten die in het stuk staan bv. maar hou op met alleen maar aan te vallen………..
Met liefde, Ivar.
We verschillen mijns inziens op twee wezenlijke gebieden met elkaar van mening.
Ivar Mol schreef:
>
> Ik geloof dat dit geen zin heeft.
> Ik heb nu bewijzen geleverd maar als die ook al niet worden
> geaccepteerd, dan houdt het voor mij op.
Je komt met stellingen aandragen die of niet verifieerbaar zijn (je lange stukje) of aantoonbaar onwaar zijn (onderzoek van zilveren kruis en publicaties in wetenschappelijke bladen).
Dit zijn geen bewijzen, dit zijn ordinaire leugens.
> Ik ga me weer bezig houden met dingen die ik belangrijk vindt.
> Doe er verder mee wat je wilt, benader de universiteiten die
> in het stuk staan bv. maar hou op met alleen maar aan te
> vallen………..
Je “met grote stappen gauw thuis” mentaliteit omtrent het leveren van bewijzen, vind ik niet terug in je lange tenen stelling die je hier poneert.
Ik heb je naar mijn mening nergens persoonlijk aangevallen, ik stel alleen je “bewijzen” ter discussie en geef je de ruimte om met iets beters te komen. Jij bent als persoon zelfs niet ter sprake gekomen.
Geef die nummers maar. Ik heb zelf eens gekeken op de Science homepage en ik heb daar geen artikel over Reiki gevonden met het archief zoekmachine. Ik heb wel artikelen gevonden met Pubmed; de meeste waren van alternatieve/holistische bladen en van verpleeg magazines, geen van allen wetenschappelijk te noemen. Dit heb ik wel gevonden:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=9533499&dopt=Abstract
Voor zover ik het kan zien kijken we naar een placebo effect.
Arjen
Heb je de universiteiten gebeld dan ??
IK kan geen bewijzen aandragen hoor.
IK ben geen wetenschapper.
Je moet dus niet bij mij wezen, ik probeer alleen maar zaken te vinden die jullie kunnen helpen bij je twijfels.
IK heb die bewijzen niet nodig want ik weet uit ervaringen dat het werkt.
Wat is een beter bewijs………
En het Zilveren Kruis ( meerdere verzekeringen trouwens ) vergoeden Reiki behandelingen. Het lijkt me niet dat ze dat doen als ze het onzin vinden.
Maar bel ze op zou ik zeggen. IK weet hun argumenten niet hoor.
Reiki is de koppeling tussen je eigen energie en de universele energie (kort door de bocht).
Deze koppeling is bewezen en beschreven door onderzoeker John Ralston in Physical Review Letters van 21 april 1997. De eigen energie wordt hier de Mer-ka-ba genoemd. Lees dit maar eens ………..
Ok dit is het artikel:
http://cornell.mirror.aps.org/pdf/PRL/v78/i16/p3043_1
Heb jij het gelezen? Ik heb geen “mer-ka-ba” gelezen, dit is een artikel over astronomie en physica. Niets geen eigen energie. Je hebt weer wat beloofd maar weer niets gegeven. Jij zegt dat er bewijs is maar als het puntje bij paaltje komt dan kun je alleen maar artikelen en boeken aanwijzen van mensen die al helemaal in de reiki zitten en daarna zeg je dat we het zelf maar moeten zoeken? Jij beweerde bewijzen te hebben, mogen we ze nu eindelijk eens krijgen?
Arjen
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?