RSI in de rug

• mollepoot

Ik heb RSI in de rug vanwege een maandenlange verkeerde houding (werken met de laptop op een slechte werkplek) EN te laat aan de alarmbel trekken.

Dit uit zich vooral in de linkerschouder/linkerschouderblad, linkerkant van de nek, arm links die niet mee wil en tintelingen in de linkerhand. Ik zit al een maand of 2 bij een fysiotherapeute. Hierover geen slecht woord. Ze doet haar best. Maar een collega van mij heeft een gelijkaardig incident gehad, wel op tijd aan de bel getrokken en is via zijn huisarts bij een alternatieve “pijnarts” gekomen. Deze heeft klassieke accupunctuur toegepast maar ook houding gecorrigeerd en andere dingen toegepast. Mijn collega was in 2,5 week van zijn klachten af.

Ik denk er aan om ook een poging te wagen via alternatieve geneeskunde. Mijn vraag : zijn er mensen die dit herkennen ? Is alternatieve geneeskunde een “oplossing” ? ALLE meningen zijn welkom !!

• Patricia

Ik denk dat je zeker accupunctuur kunr proberen, ik heb er veel positieve verhalen over gehoord !!!! Doen dus zou ik zeggen……

Succes ermee !!!

Patricia

• Hans

Acupunctuur werkt nauwelijks of niet en is bovendien riskant. Af en toe wordt er in de longen geprikt met een klaplong als gevolg:

http://www.biol.rug.nl/WenS/Wensweb/Onderwijs/EssaySchrijven/Alternatief/artikel4.html

http://www.skepsis.nl/pararit15.html#152b

http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1021524876980.html

http://www.ncahf.org/pp/acu.html

http://www.skepdic.com/acupunc.html

Ik zou me er niet aan wagen.

Hans

• Hans

Patricia schreef:

>

> Ik denk dat je zeker accupunctuur kunr proberen, ik heb er

> veel positieve verhalen over gehoord !!!! Doen dus zou ik

> zeggen……

Ik had niet anders verwacht. Dat het een vergelijkend onderzoek niet kan doorstaan en dat er wel degelijk ernstige risico's aan zitten, doet niet ter zake. Een paar succesverhalen doen wonderen.

Hans

• mollepoot

Excuses maar ik wil me niet laten meeslepen in een discussie over voors en tegens van accupunctuur. ALLES heeft zijn voors en tegens.

Toch, alle ervaringen zijn welkom !

• Patricia

Beste Hans, wat heeft dit nu voor zin vraag ik me af ?

Zal ik hier eens alle medische blunders van de reguliere artsen neerzetten ?

En er dan onder zetten “Ik zou me er niet aan wagen.”

Overal worden fouten gemaakt, dat is nu eenmaal zo.

Maar ik heb ervaring met accupunctuur en met mensen die niet van hun klachten afraakten bij een reguliere arts en bij een accipunctuur wel. Nou, dat is toch mooi ?

Ik ken ook mensen waarbij het niet hielp en een reguliere behandeling weer wel. Nou dat is toch ook mooi ?

• Christel

Om hier even op in te halen Patricia; Ik vraag me af wat Hans hier uberhaubt doet.Er staat toch duidelijk bovenaan het prikbord: dit prikbord is bedoeld voor aanhangers van alternatieve geneeswijzen…

Natuurlijk is enige tegenhang soms gewenst.Maar ik vraag me af waarom je je altijd als scepticus opstelt als er naar ERVARINGEN gevraagd wordt?Dus niet naar meningen, want dat lijkt mij toch een heel andere discussie…

• Patricia

Gelijk heb je…..

En die sceptici die hangen op alle borden rond die te maken hebben met het alternatieve.

• M@rjo

Acupuntcuur is een goede optie.

Als alternatief voor acupunctuur, zou je ook shiatsu kunnen proberen.

Een acupuncturist en een shiatsutherapeut werken met dezelfde acupunctuurpunten, alleen een acupuncturist steekt een naaldje in het acupunctuurpunt en een shiatsutherapeut masseert de acupunctuurpunten.

Het is maar net welke behandeling je het meeste aanspreekt.

Ik ben shiatsutherapeut, wij hebben een zeer goed werkende RSI-behandeling,

waarmee ik al veel mensen (met succes) heb behandeld.

Overigens is het gebruik van een laptop dé manier om RSI te krijgen:

je zit teveel in elkaar om op het scherm te kunnen kijken en het toetsenbord is zo klein, dat je alleen maar met je armen dicht langs je bovenlichaam kunt werken, waardoor je het hele nek- en schoudergebied vastzet. Daar komen ook jouw klachten vandaan.

Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.

Veel sterkte verder.

• Hans

Patricia schreef:

>

> Beste Hans, wat heeft dit nu voor zin vraag ik me af ?

> Zal ik hier eens alle medische blunders van de reguliere

> artsen neerzetten ?

Dat zou pas off-topic zijn. Bovendien verbeteren die de werkzaamheid van alternatieve ‘geneeswijzen’ niet.

> En er dan onder zetten “Ik zou me er niet aan wagen.”

Die opmerking had ik inderdaad niet hoeven plaatsen.

(was ook zo wel duidelijk, denk ik)

> Overal worden fouten gemaakt, dat is nu eenmaal zo.

Ik had het niet over fouten, maar over een methode, die niet effectief blijkt te zijn in een vergelijkend onderzoek (vergeleken met een controlegroep, die blijkbaar vanzelf beter wordt) en BOVENDIEN soms schadelijk is.

> Maar ik heb ervaring met accupunctuur en met mensen die niet

> van hun klachten afraakten bij een reguliere arts en bij een

> accipunctuur wel. Nou, dat is toch mooi ?

prachtig!

> Ik ken ook mensen waarbij het niet hielp en een reguliere

> behandeling weer wel. Nou dat is toch ook mooi ?

ook prachtig!

Doet het IETS af aan dat onderzoek?

Hans