Nico schreef:
> > Een naald wordt doorgaan 3 milimeter diep gezet en op
> > gevoelige plaatsen maar 1 milimeter. Hoe puncteer ik dan het
> > longvlies?
>Hans schreef;
> Jij hebt misschien nog nooit een longvlies lekgeprikt.
> Anderen blijkbaar wel.
Ik werk niet als acupuncturist en zet dus ook geen naalden. Derhalve heb ik ook nog nooit iemand lekgeprikt. Ik heb echter wel de moeite genomen me te verdiepen in het onderwerp VOORDAT ik erover begon te praten.
Natuurlijk kan ik ook zeggen : Jij hebt blijkbaar tijdens het geven van een injectie nog nooit een bloedvat geraakt maar anderen blijkbaar wel. Maar dat lijkt me niet terzake doende (net als jouw opmerking) en voorbijgaand aan het werkelijke onderwerp (net als jouw antwoord).
Nico schreef;
> > Je realiseerd je toch wel dat de meeste acupuncturisten in
> > Nederland Arts-Acupuncturist zijn en dat de rest een
> > opleiding van 4 tot 5 jaar (inclusief de medische vakken)
> > heeft gehad?
Hans schreef;
> "Telde Nederland rond 1970 nog slechts vijf acupuncturisten,
> inmiddels zijn dat er ruim 1000. Minder dan de helft van hen
> heeft een artsenopleiding gevolgd. "
Ik weet niet waar jij die informatie vandaan hebt? Bronvermelding?
Ik zou het een beetje vreemd vinden aangezien het grootste deel van de acupuncturisten die ik ken, zie, op sites vind en ga zo maar door allemaal arts zijn (ook al zijn er wel veel bij die hun artsen titel niet meer gebruiken en derhalve niet meer als arts geregistreerd staan). de niet-artsen die acupuncturist zijn, zijn allemaal therapeuten die een opleiding van 4 tot 5 jaar hebben gedaan en voldoende medische kennis in het pakket hadden om deze fouten niet te maken.
Nico zei;
> > Ja, zonder noodzaak, het spreidt alleen gebrek aan kennis ten
> > toon. Klaplongen worden niet veroorzaakt door acupunctuur.
> > Prikken in bloedvaten komt zelden voor (regulier zeker zo
> > vaak als niet-regulier) en bovendien worden wegwerpnaalden
> > gebruikt dus overdracht van ziekte is bijzonder
> twijfelachtig.
Hans zei;
> infecties staan wel bovenaan het lijstje problemen.
Tja dat kan wel zo zijn maar door het gebruik van wegwerpnaalden lijkt mij dat wel bijzonder twijfelachtig. Ik ken persoonlijk geen enkele acupuncturist die geen wegwerpnaalden gebruikt. Jij wel?
Of het aangehaalde onderzoek is sterk verouderd (van voor het tijdperk van de wegwerpnaalden en dat is dus heeeeeel oud) of er is weer sprake van gebrek aan kennis.
Overigens stond in jouw lijstje (zie je vorige priks) dat ‘afgebroken naalden’ als probleem bovenaan stond. En dat is al helemaal onwaarschijnlijk gezien de flexibiliteit van de wegwerpnaalden. Ik wil je er wel een opsturen, dan kun je zien hoever hij te buigen is voor hij breekt (als hij al breekt).
Grappig is, dat ikzelf kort geleden heb meegemaakt dat een injectienaald afbrak toen een arts mij een injectie wilde geven. Hij verontschuldigde zich door te zeggen dat hij dit niet dagelijks deed maar doorgaans overliet aan een verpleegkundige !!!!!
Nico zei;
> > Het gebrek aan kennis is duidelijk. Afgebroken naalden?
> > Infectie? Nonsens, de gebruikte wegwerpnaalden zijn veel
> > flexibeler dan injectienaalden.
> > Maar als dit allemaal zo overtuigend is, waarom heeft de EU
> > acupunctuur dan WEL op de lijst van geaccepteerde
> > geneeswijzen geplaatst? Of zouden zij meer kennis van zaken
> > hebben?
Hans zei;
> Dat moet een vergissing zijn, begaan onder druk van
> niet-wetende consumenten en profiterende kwakzalvers.
Hier kan ik onder zetten wat jij antwoord op het volgende stukje. De EU zal een dergelijke flater toch niet begaan? In de commissie gezondheidszorg stikt het van de medici en wetenschappers. Kijk voor de gein eens op de EU-sites.
Hans schreef;
> >Maar Nico zal dat ongetwijfeld allemaal onzin vinden en
> > bovendien schadelijk voor het alternatieve circuit. Doet me
> > aan struisvogels denken.
Nico zei;
> > Doet mij aan gebrek aan respect voor elkaars mening denken.
Hans zei;
> Voor niet willen lezen van onwelgevallige berichten, kan ik
> inderdaad weinig respect hebben.
Jij hebt je oordeel (of moet ik zeggen; veroordeling) wel heel erg snel klaar, niet bepaald wetenschappelijk. Jij weet namelijk niet wat ik allemaal lees en je hebt er zeker weten geen onderzoek naar gedaan. en dan ook nog durven zeggen dat ik het niet WIL lezen. Jij bent op en top wetenschapper, dat merk ik wel.