helende stenen

• didi

Je haalt me de woorden uit de mond Peter.

• Peter

:D Thanks Didi

• Carlijn

Ik denk dat je een steen niet met een paracetamol kan vergelijken, omdat het gewoon totaal wat anders is.

Verder denk ik dat we deze discussie maar moeten beeindigen, want discussies zoals deze zijn er al genoeg geweest. Iedereen moet maar lekker geloven wat hij/zij wil geloven, of het nou regulier of niet is.

• Peter

Amen!:D

• Gijs

Ik vind dat reguliere geneeswijzen en alternatieve geneeswijzen 1 zijn. Wie legt er geen koude washand op zijn hoofd als hij/zij ziek is, bewezen werking? Hoe dan ook het moet hand in hand gaan. Geen alternatief hoekje in de geneeskunde en geen afkeurende groep regulieren. Ik woon momenteel in Zwitserland, daar heb je veel meer integratie van geneeswijzen voor een bepaalde ziekte. Oké, een gebroken been kun je niet direct repareren met een kruidenthee, en ook niet met een steen maar wel de overige zaken van een gebroken been verlichten (bijv. moeilijk in slaap komen door houdingsbeperking).

De Nederlandse Alternatieve hoek heeft een groot ego wat betreft het alternatief noemen, we kicken daar op of zo. Moet niet! Europeanen kunnen ook niet met Aziaten samenwerken als ieder zijn eigen werkwijze en stijl aanhoudt. En zo is het met geneeswijzen net zo. Het gaat om de “zieke” patient en niet om de behandeling.

En wat betreft de antibiotica mening van Ongelovige. Antibiotica werkt tegenwoordig ook niet altijd meer! Zelfs iets als atropine werkt niet altijd!

Ik ben zelf werkzaam in de gezondheidszorg en zie dat het beter kan als we samenwerken, voor de ene kwaal het ene voor de andere kwaal samen.

• Peter

Duidelijke taal!.

• didi

Ik ben het helemaal met je eens Gijs.

Didi

• Sonja

Bakstenen kunnen, op onjuiste wijze toegepast, de gezondheid ernstige schade toebrengen!

• Sonja

Bij gebruik van molenstenen, dient men diep water te vermijden!

• Tom

Op dit moment een uitzending op de BBC1 over kwakzalverij, healing enz.