Hoe en waar kan ik genezen?

• Janette

Hallo,

Vier en halfjaar geleden heb ik waarschijnlijk (op de röntgenfoto's was niets te zien) mijn stuitje/staartbeentje gekneusd bij de bevalling van mijn zoon.

Ik ondervind hiervan nog dagelijks last, zo kan ik bijvoorbeeld niet gewoon op een stoel zitten, maar moet altijd op één bil en kan ik niet fietsen.

Afgelopen weekend tijdens een korte vakantie heb ik WEL gefietst, maar liefst 25 kilometer en tijdens het fietsen had ik natuurlijk last van mijn stuitje. Echter nu, 2 dagen later, kan ik amper nog zitten, staan of lopen.

Aangezien mijn vele bezoeken aan verschillende huisartsen, waar ik telkens te horen krijg dat er niets aan te doen is, mij niets opleveren, ben ik eigenlijk op zoek naar een behandeling in het alternatieve circuit, maar ik heb geen idee waar ik allemaal voor mijn klachten terecht zou kunnen.

Dus daarom vraag ik iedereen die dit leest om zijn of haar ideeen eens hierop los te laten, zodat ik misschien ergens een geneeswijze kan vinden.

Alvast bedankt.

Janette

• Lampie

Hoi Janette,

Wat vervelend, en ook dat die artsen vrij makkelijk zeggen: Leer er maar mee leven! Ik ken dat wel!

Je zou in ieder geval kunnen gaan mediteren of aan yoga gaan doen! Dat is sowiezo goed en daarmee leer je jezelf even te ontspannen en dus even niet op de pijn te letten! Wat je ook kan doen is fysiotherapie of chiropractie. Ik weet niet of dat ook voor je stuitje kan maar probeer het zou ik zeggen!

Visualiseren is ook een zeer goede methode en ligt eigenlijk ook een beetje in mediteren!

Succes!

• Johan

Lampie schreef:

>

> Hoi Janette,

>

> Wat vervelend, en ook dat die artsen vrij makkelijk zeggen:

> Leer er maar mee leven! Ik ken dat wel!

Wie zegt dat artsen dat ‘vrij gemakkelijk’ zeggen? Weet jij wat voor onderzoeken er gedaan zijn? Helaas kan de geneeskunde niet elke kwaal genezen…. Om dat nu de artsen te verwijten is wel een beetje flauw he?

Groet,

Johan

• Freerk

Voor zover ik weet (en dat is niet heel veel, dat geef ik toe) gaat een kneusing uiteindelijk over. Het lijkt mij dan ook dat het wat anders moet zijn. Je zou eens bij een goede accupuncturist kunnen langsgaan. Die zal je onderzoeken en (als hij echt goed is) zeggen of hij/zij denkt dat er iets aan gedaan kan worden. Je lichaam wordt bij een geboorte flink door elkaar gehaald (beetje plastisch gezegd) en accupunctuur is er op gericht om het lichaam weer in balans te brengen. Ik beloof niets (natuurlijk) maar je kunt het proberen.

PS: een goede accupuncturist moet aangesloten zijn bij de vereniging voor accupuncturisten (of het echt zo heet weet ik niet, maar hij moet er een bewijsje van hebben). Bij die vereniging moet je dan ook de (globale) staat van dienst van die accupuncturist kunnen opvragen.

Sterkte, Freerk.

• Sem

Hallo Janette,

Je zou eens op deze site kunnen kijken of dit iets voor je is. Zelf ben ik onder behandeling bij een Osteopaath voor iets heel anders maar het is heel apart wat ze te weten komen door wat ze voelen. Wel vind ik het heel moeilijk te omschrijven wat Osteopatie is of wat ze doen. Dit is de site waar je evt meer over deze behandelwijze kunt lezen. http://www.osteopathy.nl/

Succes ermee!

• noa

voel je je aangesproken dan?

• Cisca.

Lampie heeft het licht gezien……

• Cisca.

Manuele fysiotherapie.

Via de huisarts aan te vragen en biedt goede resultaten!

Ik heb zelf pijn in de onderrug gehad door een hernia met uival van het linkerbeen.

Kon dus ook niet meer lopen, alleen het been slepen…

Heb op deze manier echter al een jaar geen last meer van klachten, ook omdat je manieren wordt aangeleerdt, hoe te zitten, staan en te lopen….

Succes en veel sterkte.

• Helma

Hi Janette,

Ik heb twee mogelijkheden voor je waar ik zelf best veel baat bij heb.

Voor mogelijkheid no. 1 kun je de website bekijken van SHY Holland, Nederland op: www.shyholland.nl Op deze website kun je je naam, emailadres en kwaal intypen en wordt voor 14 dagen behandelt, gratis. (Ik heb hier mijn jarenlange een paar maal per dag maagzuur aanvallen ingetikt en ben er van af! Héél af en toe voel ik iets. Ik heb de behandeling niet vervolgd na de 14 dagen, dit kan nl. wel als de klacht nog niet over is, omdat ik al erg blij was met dit behaalde resultaat. Ik heb er nu af en toe héél kort per maand last van, daar ga je dan toch niet over zeuren?)

Dan mogelijkheid no. 2: www.alfonsven.com Hier zou je even wat leestijd voor uit moeten trekken om het interview te lezen. Zo ben ik er ook aan gekomen. Ik heb al heel veel mensen op hem geattendeerd en ik hoop met goed gevolg. Omdat het even duurt voor het op je inwerkt kan ik je hier nog niet veel over vertellen. Als je wilt kan ik dat denk ik wel over 6 maanden…(laat me dat maar weten)

Als jij besluit deze 28-daagse kuur te gaan volgen (= éénmalig! in sommige gevallen = een vervolgkuur nodig…) dan verneem ik graag van je hoe het met je gaat. Mocht de heer Ven je niet kunnen helpen dan verneem je dat ook van hem. Je moet hem alleen even bellen (of mailen, dat kan ook)

Succes!

vr.gr.

Helma

• H@ns

Hallo Jennette.

Je hebt al heel wat reakties gehad, het enigste is nog massage, ik weet niet of je dat al geprobeerd hebt, zoniet dan is dit nog een optie, ook magnetiseren is heel goed, je vraagd om raad, dit is wat ik je kan geven.

Ik wens je sterkte en beterschap.H@ns